Printing World / Lumea Tiparului nr.14(septembrie 2011)
Editorial nr.14
Piaţa de publicitate şi în general absolut orice activitate economică se află permanent "între ciocan şi nicovală".
Orice firmă trebuie să ţină permanent pasul cu vremurile, cu tehnologia, să se adapteze cererii şi să ofere în permanenţă produse performante la preţuri competitive, aflându-se în continuu sub “loviturile de ciocan ale capitalului financiar” care alege să lovească şi să modeleze toate pieţele acolo unde “nicovala maselor de oameni ai muncii” îi este mai (ieftină) favorabilă.
Începând cu 1990 “ciocanul capitalului financiar” a primit permisiunea să se mişte liber prin lume şi să-şi aleagă orice “nicovală de oameni ai muncii” începând din Europa de Est şi până în China sau mai nou Brazilia.
În Europa de Est “ciocanul capitalului financiar” a ales să sfărâme întreprinderile care în prealabil au fost “troienite” cu ideea că produsele lor nu sunt competitive din punct de vedere calitativ,mutându-se pentru a continua modelarea lumii pe o “nicovală de un miliard de oameni ai muncii”, în China.
Astfel, piaţa economică mondială şi bineînţeles şi cea de publicitate din România au ajuns să stea între “ciocanul financiar mondial”
şi “nicovala chinezească” care între timp a reuşit să pună de-o parte nişte bani cât să-şi cumpere 25% din Africa şi “puţin din Islanda” doar cât să-şi pună pe picioare o mică afacere de extracţie, transport şi prelucrare a petrolului care urmează să fie exploatat la Polul Nord.
Cu ceva mărunţiş care le-a mai rămas prin buzunare şi-au luat un “loc de oraş” - China Town lângă oraşul lui Bucur, montându-i la intrare şi nişte porţi cât un zid chinezesc. Între timp, “nicovala românească” de oameni ai muncii de la oraşe şi sate s-a mutat cam 25% în vest,
25% s-a pensionat,
25% nu ştie încă dacă să aleagă Australia sau Canada
iar restul de 25% aşteaptă alegerile de anul viitor, care dacă vor fi în două reprize plus prelungiri vor aduce pentru piaţa de publicitate trei rânduri de comenzi publicitare, care sperăm vor redresa bugetele tuturor din domeniul printului şi publicităţii din România.
Pentru moment cea mai mediatizată campanie publicitară cu care se scot bani pe toate canalele media din România rămâne “exploatarea publicitară Roşia Montană”, care atrage interesul investitorilor strategici atât prin imensa cantitate de aur evaluată de experţi cât şi prin prezenţa altor minereuri extrem de rare cum ar fi uraniul şi unele metale folosite exclusiv în microelectronică pentru echipamente militare şi sateliţi.
Pentru o mai bună “exploatare publicitară” invităm posibili investitori interesaţi în orice fel de campanii şi exploatări de presă scrisă sau audio vizuală să viziteze
târgul Print & Sign 2011 la Romaero-Băneasa în perioada 21-24 septembrie, unde vor fi expuse cele mai noi echipamente de tipar digital şi print de mari dimensiuni, ale unora dintre cele mai prestigioase firme din Europa, Japonia, SUA, etc, majoritatea fiind modelate de “ciocanul financiar mondial” pe “nicovala chinezească”.
Celor interesaţi de producţia de ambalaje pentru produse agricole şi industriale
le recomandăm să viziteze All-Pack 2011 în perioada 19-23 octombrie la Romexpo, care în acest an va avea ca nouă atracţie un salon de print destinat producătorilor şi distribuitorilor de agende şi calendare.
În aceeaşi perioadă cu All Pack se vor desfăşura la Romexpo şi târgurile INDAGRA, ALIMENTA şi EXPO DRINK & WINE.
Cărţi în tiraje mici şi medii, dar cu mare valoare culturală şi informaţională, printate pe echipamente digitale HP, Konica Minolta, Canon, Oce, Kodak sau tipărite clasic în tiraje mari pe echipamente offset Heidelberg, manroland, KBA sau Komori ne aşteaptă pe toţi între 23-27 noiembrie la Romexpo sub deja consacratul slogan
“Gaudeamus - carte de învăţătură”.
Gaudeamus este considerat de către specialişti unul din primele 10 târguri de carte din Europa în acest moment, în primul rând datorită numărului impresionant de vizitatori, dar şi datorită numeroaselor edituri prezente şi a numărului mare de titluri care sunt lansate pe piaţă în fiecare an.
Anul acesta principala atracţie o va constitui cu siguranţă standul naţional al ITALIEI,această ţară fiind invitat de onoare. Cultura poporului italian are o deosebită însemnătate pentru noi româniiîn primul rând prin istoria formării poporului român care îşi are originea în perioada de maximă înflorire a Imperiului Roman.
Poate de aici şi afinităţile deosebite pe care le simt reciproc cele două popoare.
Dar până la Gaudeamus 2011, unde îi vom întâmpina pe urmaşii Romei nu cu aurul de la exploatarea Roşia Montană ci cu nepreţuitele noastre valori spirituale, vă invităm încă o dată să vizitaţi Print & Sign 2011 de la Romaero - Băneasa, Bucureşti.