ROMEXPO S.A.aniversează
Centenarul Marii Uniri
cu două noi investiţii
Pavilioanele B1 şi B2
Interviu cu Mihai Costriş realizat de Virgiliu Hodorogea
Domnule Director General Mihai Costriş, anul 2018 a marcat o extindere majoră a spaţiului expoziţional de la ROMEXPO prin deschiderea Pavilioanelor B1 şi B2 la sfârşitul anului 2017 construcţii realizate în format modern şi conform noilor standarde internaţionale.
Ce ne puteţi spune despre aceste noi investiţii care s-au finalizat la finele anului trecut, chiar în pragul anului Centenar al Marii Uniri?
Mihai Costriş: În cei 50 de ani de existenţă, Centrul Expoziţional Romexpo a trecut prin diferite stadii de amenajare şi modernizare.
În 2016, a fost lansat un ambiţios program de dezvoltare şi modernizare. Am început cu deschiderea porţilor pentru Bucureşti, propunându-ne ca Romexpo să devină centrul marii relaxări urbane. Nevoia dezvoltării acestor spaţii a apărut firesc, ca urmare a creşterii cererilor venite de pe plan local şi internaţional, tot mai multe companii dorind să-şi prezinte produsele şi serviciile la cele mai mari târguri şi expoziţii organizate atât de Romexpo, cum ar fi: Indagra, BIFE-SIM, Târgul de Turism al României, Construct Expo, Ambient Expo sau Cosmetics Beauty Hair, cât şi de companii terţe organizatoare de evenimente.
Cel mai mare centru expoziţional din ţară, Romexpo, a parcurs în 2017 un proces de modernizare, prin darea in folosinţă a două pavilioane, valoare investiţiei companiei ridicându-se la peste 127 de milioane de lei.
Suprafaţa de expunere a fost extinsă, astfel, cu peste 30.000 de metri pătraţi şi este completată cu un spaţiu multifuncţional, care cuprinde săli de conferinţă, cafenea şi o zonă de primire şi informare a participanţilor la evenimente.
CITY HUB şi noi elemente de modernitate, în incinta Romexpo;
Modernizarea Centrului Expoziţional Romexpo nu înseamnă doar noi pavilioane, ci şi un spaţiu de lucru (coworking) destinat afacerilor de tip start-up, respectiv tinerilor antreprenori, mai ales celor care activează în domeniul industriilor creative.
CITY HUB Bucureşti
(www.city-hub.ro) este împărţit în zone cu funcţionalităţi diferite, în cadrul acestuia accesul fiind permis pe bază a diferite tipuri de abonamente.
Totodată, în cadrul centrului expoziţional Romexpo, a fost modernizată intrarea B (Bulevardul Expoziţiei) prin extinderea accesului pietonal şi reorganizarea accesului auto. Zonele verzi adiacente au fost, de asemenea, revitalizate.
Planul de modernizare din „oraşul Romexpo” a cuprins şi pavilioanelor expoziţionale H1, H2, H3, destinate desfăşurării unor activităţi complementare celor expoziţionale. Pavilionul P a fost transformat, în urma unei investiţii de 4,5 milioane de lei, într-un spaţiu destinat activităţilor specifice unui showroom auto şi de întreţinere post vânzare a automobilelor.
Virgiliu Hodorogea: Toamna anului 2018 vine şi ea cu o premiera la ROMEXPO - vom avea primele ediţii ale târgurilor INDAGRA şi INDAGRA FOOD desfăşurate inclusiv în noile Pavilioane B1 si B2.
Vă rog să ne prezentaţi, cum vor fi distribuite noile spaţii extrem de generoase în contextul în care creşterea sectorului producţiei agricole şi zootehnice din România acestui an Centenar 2018 a pus din nou pe harta de maxim interes a Europei - a Uniunii Europene în special - aceste ramuri economice tradiţionale din ţara noastră?
Mihai Costriş: Suntem mândri să anunţăm că pavilioanele B1 şi B2 au fost ocupate integral.
În B1 se va desfăşura INDAGRA FOOD, iar în B2 se va desfăşura INDAGRA.
De asemenea, putem menţiona faptul că cererea de participare la aceste târguri a fost atât de mare încât ne-am extins şi în pavilioanele C1, C4 şi C5, dar şi pe platformele exterioare.
La 1 octombrie 2018, se înregistrase deja o creştere de 10% a suprafeţei alocate la interior, faţă de ediţia precedentă.
În ceea ce priveşte statisticile la nivelul lunii octombrie, acestea sunt următoarele:
- la INDAGRA 2018 vor participa 557 de companii din 25 de ţări, care vor ocupa o suprafaţă expoziţională de 16.255 mp la interior şi de 19.100 mp la exterior;
- la INDAGRA FOOD vor participa 183 de companii din 14 de ţări, care vor ocupa o suprafaţă expoziţională de 10.500 mp la interior şi de 600 mp la exterior.