50 Years Of Europapier, 50 YearsOf Design Papers! Europapier aniversează 50 de ani! ( articol preluat de pe site-ul www.designandpaper.com )
Dragi cititori, a început un nou deceniu, iar Europapier sărbătoreşte a 50-a aniversare a companiei în acest an!
În 5 decenii am asistat la un număr enorm de evoluţii în industria hârtiei şi, mai ales, am contribuit la modelarea acestora.
Epoca digitalizării Un avans decisiv a fost cu siguranţă noua eră a digitalizării, ceea ce a provocat probabil griji pentru unii. Ce ştim astăzi:hârtia continuă să se bucure nu doar de nebănuite întrebuinţări, ci chiar de o nouă popularitate înflăcărată! Ne va însoţi în viitor ca mediu multisenzorial şi îşi va asuma o bine meritată poziţie dominantă atunci când vine vorba de componenta emoţională a mesajelor.
Este deosebit de maiestuoasă când vine vorba de transmiterea valorii emoţionale, tactile. Avantajele incontestabile ale hârtiei sunt bine cunoscute.
Mai presus de toate, experienţa tactilă a tipăririi, interacţiunea cu produsul tipărit, grafica, textul, nuanţa culorilor şi suprafaţa decid ce emoţii sunt amplificate şi canalizate către client.
Ţinând un proiect, o lucrare de imprimare de înaltă calitate în mâini, răsfăţându-l şi simţind efectiv emoţia produsului sau a mărcii aflată la îndemână sesizăm că se intensifică valoarea informaţiilor vizuale de multe ori. Într-o lume a supraîncărcării simţurilor digitale,hârtia va fi probabil folosită intensiv şi mai mult în viitor.
Avem o dezvoltare pozitivă în special pe segmentul lucrărilor de proiectare Am văzut cu toţii o dezvoltare pozitivă în ultimii ani de zile, în special în domeniul lucrărilor de proiectare şi al proiectelor implementate cu acestea, mai ales de pe piaţa produselor Europapier.
Revenind la digitalizare, aceasta a schimbat masiv înţelegerea comunicării şi a publicităţii clienţilor şi a noastră. Cu toate acestea, mulţi continuă să vadă tipărirea ca un însoţitor extrem de util într-o lume digitală. Ca în atâtea alte domenii, hârtia şi tiparul fac o combinaţie sănătoasă! Astăzi, tipărirea este folosităîntotdeauna atunci când rezultatul trebuie să fie premium. Tipărirea poate avea uneori mai puţine ediţii pentru a economisi costuri, dar accentul principal este pe materiale de înaltă calitate!
Şi, în sfârşit, iată jocurile de design. Producătorii de hârtie continuă să dezvolte noi game de hârtie premium, păstrându-ne astfel într-o dispoziţie pozitivă şi inspirându-ne. Acest lucru se întâmplă tocmai pentru că hârtia va rămâne un ambasador tactil important în viitor. Prin urmare, noi la Europapier suntem încântaţi să prezentăm câteva produse noi din gama noastră,chiar şi în acest scurt articol aniversar al celor 50 de ani de activitate!
Anul 2020 aduce noi produse de design la Europapier!
O tendinţă pe care am urmat-o de la început este zona reciclării, adică reutilizarea deşeurilor sau a ţesăturilor inutile pentru crearea de produse noi.
Schimbările sociale, în special în domeniul subiectelor ecologice, vor face şi mai importantă reciclarea deşeurilor de hârtie şi carton în viitor.
Aceasta deoarece reprocesarea şi manipularea atentă a materiilor prime ar trebui să fie o problemă centrală pentru noi toţi.
Favini este cu siguranţă un pionier în hârtiile şi cartoanele reciclate.
Prima colecţie din această gamă a fost dezvoltată cu ani în urmă: Shiro Alga Carta.
Datorită unor maree de alge dăunătoare din laguna de la Veneţia, Favini a găsit o metodă plină de ingeniozitate pentru a o include într-o nouă lucrare. Naşterea Shiro Alga Carta.
Un alt punct de reper a fost Crush, o gamă de hârtie de design realizată din 15% deşeuri agricole, cum ar fi migdale, măsline, lavandă, pentru a numi doar câteva ingrediente.
În anul 2016 a apărut o nouă categorie din acest domeniu:
Remake-ul format din 25% reziduuri de piele.
2020 va reprezenta următoarea dezvoltare:
- Refit,un sortiment format din fibre de bumbac şi lână
Favini utilizează produse reziduale din procesele de fabricaţie a lâniişi abumbacului,care rămân adesea ca reziduuri de puf pe partea maşinii. După un tratament special, acestea sunt introduse apoi în pulpa de materie primă din care este făcutRefit. "Refit cu Lâna" este atât de spectaculoasă încât garantează o experienţă tactilă complet nouă în sectorul hârtiei. "Refit cu Bumbac" este mai fină la atingere - şi captivează atât prin culorile sale cât şi
prin incluziunile bumbacului.
Noi, la Europapier, suntem încântaţi de aceste evoluţii constante, în special în domeniul utilizării mai ecologice dar şi tactile - a materiilor prime - prin conversia produselor reziduale în hârtii de proiectare, care pot economisi o anumită cantitate de fibre proaspete sau reciclate.
- “Pur Coton Hero” şi “Pur Coton Excés”
- noutăţile noastre pentru hârtiile elegante din bumbac 100%
O altă tendinţă care continuă până în zilele noastre şi care a fost cu adevărat reînviată în Europa cu câţiva ani în urmă este tiparirea tipografică clasică pe hârtii speciale create prin procedeele clasice. Astfel hârtia fină este produsă folosind metode (procese) vechi, iar ulterior se tipăresc lucrări de înaltă fineţe - cum ar fi invitaţiile de nuntă de înaltă calitate.
Deşi nu există aproape deloc limite la alegerea hârtiei, hârtia din bumbac este foarte populară, deoarece motivele pot fi imprimate deosebit de bine pe suprafaţa moale a hârtiei de bumbac. Aceasta vă oferă rezultate tactile incredibile. Anul acesta ne extindem gama de hârtii având în compoziţie 100% bumbac cu “Pur Coton Hero”, având o nouă nuanţă elegantă de coniac, precum şi două noi variante în relief ale “Pur Coton Excés” cu aspect din pâslă dublă.
- Sappi Raw, cu un nou aspect şi o suprafaţă incredibil de aspră
Din momentul când tendinţa către hârtiile naturale a început, cu ani în urmă, designerii şi clienţii au căutat o hârtie care să combine atât avantajele tactile ale hârtiei neacoperite cât şi rezultatele tipăririi hârtiei acoperite. Până acum, aproape nicio calitate nu putea îndeplini această dorinţă: - Sappi Raw a fost dezvoltat tocmai din acest motiv. Este o hârtie dublu strat, cu o suprafaţă incredibil de aspră, având volum mare şi un grad ridicat de alb.
- Arctic Volume Ice - are cel mai “înalt grad de alb” din gama de hârtii de design Europapier.
Vorbind despre “înalt grad de alb”
Arctic Volume Ice este noua noastră hârtie premium cu strat dublu având cel mai “înalt grad de alb” din gama noastră (CIE 145). O culoare albă pură care face ca toate rezultatele tipăririi să strălucească.
Prin urmare, oferim acum “Arctic Volume Ice” în 4 nuanţe de alb. Asocierile de diferite nuanţe de alb sunt foarte complexe.
Un alb albăstrui este perceput ca fiind rece, în timp ce tonurile naturale de alb radiază căldură şi sunt considerate uşor de citit.
şi totuşi nu poate fi niciodată prea mult, pentru că toate nuanţele de alb îşi găsesc proiectele specifice.
- Pergraphica® Infinite Black - nuanţa naturală de negru
Acelaşi lucru este valabil şi pentru hârtiile colorate. Când este un negru cu adevărat negru?
Există multe nuanţe chiar şi aici. Cu Pergraphica® Infinite Black- avem un nou plus pentru gama noastră
- avem acum cel mai natural negru din zona hârtiilor negre.
Îmi aminteşte puţin de suprafaţa Tyvek, unde fibrele sunt, de asemenea, clar vizibile. Dar exact aşa vedem USP-ul acestei noi calităţi.
Este o completare excelentă pentru gama noastră de hârtii negre şi are cu adevărat un nivel ridicat de vânzare, chiar unic, datorită aspectului său. Ştim cu toţii că nuanţele variază de la negru profund până la ultra-negru, şi toate au locul şi raţiunea lor. Uneori este bine să faci un pas înapoi şi să nu cauţi o nuanţă nouă, mai profundă, ci să te concentrezi pe nuanţele naturale.
Acest lucru este ceea ce face ca Pergraphica® Infinite Black să iasă în evidenţă vizual, iar culoarea naturală este în acelaşi timp un element de design. în plus, se remarcă prin proprietăţile şi performanţele tehnice excelente.
Acestea şi multe, multe alte noutăţi deosebite vor fi desigur găsite în colecţia noastră de proiecte 2020/2021, care va fi lansată în septembrie 2020.
Scriind acest articol, îmi dau seama că anul acesta va fi din nou un an incredibil de interesant - având toate acestea noutăţi şi multe altele care vor veni mai târziu în acest an.
(articol preluat de pe site-ul: www.designandpaper.com) Nota editorului: sunt aici doar o parte din noutăţile despre hârtie şi doar o mică parte din noile noastre proiecte interesante pe care le vom avea anul acesta!
Sandra Schmidt,
şef departament hârtie de design, Grupul Europapier
Despre GRUPUL HEINZEL GRUPUL HEINZEL care este reunit sub umbrela Heinzel Holding, prin locaţiile sale industriale, Zellstoff Pöls AG şi Laakirchen Papier AG (ambele din Austria) şi AS Estonian Cell (Estonia) se plasează printre cei mai mari producători de celuloză şi hârtie de reviste de pe piaţa din Europa Centrală şi de Est.
Domeniul de activitate comercială a grupului include Wilfried Heinzel AG, companie comercială de celuloză, hârtie şi carton activă la nivel global, şi Europapier International AG, cel mai mare comerciant de hârtie din Europa Centrală şi de Est. În plus, Bunzl & Biach GmbH este cea mai mare şi cea mai importantă companie de deşeuri de hârtie din Austria şi angrosist de top în Europa Centrală şi de Est.
Creşterea de succes a Grupului Heinzel are la bază îndeplinirea celor mai înalte cereri ale clienţilor cu privire la calitate şi eficienţă.
Despre GRUPUL EUROPAPIER Europapier este un grup de companii care activează pe plan internaţional. Sub aspectul strategiei, obiectivul său este de a îmbunătăţi standarde peste nivelul sectorului industrial şi astfel de a realiza profituri durabile, pe termen lung.
În ceeace priveşte volumul de vânzări, este cel mai important comerciant de hârtie din CEE şi pionier pe pieţele din regiune. Grupul Europapier are aproximativ 870 de angajaţi şi un volum anual de vânzări de aproximativ 570.000 de tone.
Europapier România
A1 Business Park - Clădirea F1
Autostrada Bucureşti - Piteşti km 13
077096 Dragomireşti Vale
Judeţul Ilfov, România
Tel.: +40/ 21 352 56 05
Fax.: +40/ 21 352 57 27
www.europapier.ro