Cristian Haţăgan de la Euro Top Grafix
a apreciat “în creştere”
piaţa de print şi ambalaje
din România Interviu realizat de Virgiliu Hodorogea Suntem exact la finalul târgului Pack-Expo 2018 într-un stand deosebit de atractiv amenajat, la Euro Top Grafix, iar interlocutorul nostru - domnul director Cristian Haţăgan este o prezenţă permanentă, putem spune, la toate târgurile de print şi de ambalaje din România, de cel puţin 20 de ani, de când ne cunoaştem. Am să vă rog să mă corectaţi dacă este vreo greşeală şi oricum vom detalia mai multe informaţii despre firma dumneavoastră care are o activitate deosebită, mai ales pe partea de distribuţie de echipamente şi consumabile, pentru industria de ambalaje. Domnule director, vă rog să începeţi prezentarea.
Cristian Haţăgan: Da, probabil sunt 20 de ani, o viaţă, suntem o prezenţă constantă vom fi şi în continuare, a fost un târg foarte bun acum în 2018, toată lumea a observat că organizarea a fost alta, structura a fost alta, pavilionul cel nou a însemnat mult, locaţia “Pavilion B” nu se compară cu suprafaţa rotundă din perioada comunistă, am fost mulţumiţi în acest an şi practic nu pot să spun nimic negativ.
Virgiliu Hodorogea: Şi eu pot să vă spun că îmi place foarte mult standul pe care îl aveţi şi ce am apreciat la această expoziţie, este faptul că noul “Pavilion B” permite şi un spaţiu de expunere mult mai generos, mai aerisit.
Inclusiv spaţiile dintre standuri sunt mult mai generoase, standurile se văd în acest fel mult mai bine. Care este părerea dumneavoastră? Cristian Haţăgan: Da, într-adevăr este un spaţiu destul de mare, coridoarele sunt mai mari, probabil că asta ţine şi de ISU, da este foarte aerisit, suntem mulţumiţi.
Virgiliu Hodorogea: Prezenţa clienţilor la acest târg cum vi s-a părut, nu neapărat pe zile, la modul general? Cristian Haţăgan: Dacă aş compara cu târgul de acum 2 ani - la noi în stand totul a fost în regulă, am avut clienţi mulţi, nu am stat nici o clipă - şi având în vedere că spaţiile dintre standuri sunt puţin mai mari, probabil că vizual clienţii par mai puţini dar nu am simţit lucrul acesta.
Virgiliu Hodorogea: Deci, practic a fost aceeaşi afluenţă de vizitatori, lucru cu care v-aţi obişnuit la târgurile de print. Cristian Haţăgan: Da, probabil au fost mai mulţi, nu ştiu, cred că organizatorii au un sistem de numărat.
Virgiliu Hodorogea: Despre următoarele evenimente la care veţi participa anul viitor, veţi veni şi la târgul de print din 2019? Cristian Haţăgan: Nu ştiu ce se va organiza cu certitudine în anul 2019, vom participa şi la următoarele ediţii, că vor fi la anul sau că vor fi peste 2 ani, nu ştiu, depinde cum se organizează.
Oricum, la anul, pentru noi bănuiesc că prezenţa poate fi şi în calitate de vizitatori, nu ştiu, mai vedem.
Virgiliu Hodorogea: Am înţeles. Şi o părere generală despre vânzările de echipamente şi de consumabile, cum vi se pare că merge piaţa de ambalaje şi de print în acest moment? Cristian Haţăgan: Cred că piaţa creşte, noi nu avem noutăţi deosebite acum, lucrăm practic cu aceiaşi furnizori de top de foarte mulţi ani, mi-e greu să spun ce noutăţi avem, suntem prezenţi permanent cu ultimele modele şi update-uri la echipamente şi consumabile, iar piaţa este în creştere, eu aşa o percep.
Contextul economico-social de la noi ar putea fi pus în discuţie acum, dar ar fi o discuţie lungă, ajungem la nivelul conducerii de stat de care nu suntem aproape deloc mulţumiţi nici unii, iar despre absorţia Fondurilor Europene - nu ştiu ce să mai spun, să vedem ce o să mai fie în viitor.
Virgiliu Hodorogea: Eu vă mulţumesc foarte mult pentru acest interviu la final de târg Pack-Expo 2018 şi vă aşteptăm cu mare plăcere cu prezentări în revista noastră şi în continuare. Cristian Haţăgan: Şi eu vă mulţumesc.