Aktis Tipografie Ambalaje mizează
pe o creştere a pieţei ambalajelor din România Interviu cu Sandu Cuturela, director general - Aktis Tipografie Ambalaje Interviu de Virgiliu Hodorogea
După 14 ani de la debutul colaborării dintre revista Printing World / Lumea Tiparului şi Aktis Tipografie Ambalaje suntem din nou cu domnul Sandu Cuturela, manager general al companiei. Astăzi tipografia este cu totul nouă, fiind dotată cu tehnologie japoneză de ultimă oră.
Domnule director, cum aţi sintetiza aceşti 14 ani? Sandu Cuturela: Mă bucur că avem ocazia să discutăm din nou după atâta timp în care colaborarea noastră a funcţionat din toate punctele de vedere şi, pe această cale vreau să vă urez succes în munca dumneavoastră de a aduce în prim planul celor interesaţi pulsul industriei poligrafice din România.
Care sunt planurile pentru Aktis în 2013, deoarece am înţeles că acum predomină partea de producţie de ambalaje? Ce puteţi să ne spuneţi în acest sens? Sandu Cuturela: Într-adevăr, producţia de ambalaje a depăşit segmentul de tipar clasic, şi aici mă refer la broşuri, cataloage, reviste, pliante, afişe, campanii, ş.a.m.d, deoarece bugetele alocate de companii pentru materialele publicitare au scăzut în ultimii ani şi lucrul acesta se vede. Pe piaţa de ambalaje au apărut însă clienţi noi, atât din România dar şi din state ale Uniunii Europene şi acesta este un lucru îmbucurător pentru noi deoarece înseamnă că soluţiile propuse şi produsele realizate de noi se ridică şi ele deja la standardele mai ridicate ale clienţilor străini. Datorită dotărilor de care dispunem, utilaje noi şi softuri performante, putem produce în termen scurt produse de calitate, clasice sau atipice, în diverse tiraje. De asemenea, pentru clienţii noştri realizăm prototipuri, pregătim materiale inedite pentru expoziţii sau târguri.
Consideraţi că participare la târguri şi expoziţii ar putea să aducă un plus de clienţi în această perioadă, care nu este tocmai fericită? Sandu Cuturela:Domeniul expoziţional în România cred că poate fi mult îmbunătăţit, şi aici mă refer la atragerea participanţilor, crearea de evenimente/prezentări şi atragerea publicului interesat de tematica târgului. Aktis Tipografie Ambalaje participă de obicei la All Pack şi Indagra deoarece acestea sunt cele mai apropiate de activitatea noastră şi aici regăsim oamenii la care vrem să ajungă mesajul nostru în principal. Cred că putem învăţa încă multe lucruri de la târgurile din străinătate, unde se pune accentul pe dotare, inovaţie, prezentări, demonstraţii practice şi mai puţin pe distribuirea de pliante.
Ce gând aţi dori să transmiteţi la început de 2013 pentru clienţii din domeniul poligrafic şi producţie de ambalaje? Sandu Cuturela: Începem anul optimişti şi cu speranţa că va fi mai bine. Seriozitatea cred că este foarte importantă şi pentru noi şi pentru clienţi. Din punctul nostru de vedere şi nu doar al nostru, dar eu vorbesc acum despre Aktis, am încercat să reducem preţurile la un nivel cât mai scăzut menţinând calitatea şi, în limita posibilităţilor, să oferim termene de plată extinse. Aşa cum s-au obisnuit deja clienţii, şi în anul 2013 vor găsi în tipografia noastră toată disponibilitatea de a-i consilia pentru a alege un produs care să corespundă exact nevoilor lor.
Vă mulţumesc pentru interviul acordat, vă doresc un an 2013 cu cât mai multe realizări şi vă aştept să continuăm colaborarea încă foarte mulţi ani de acum încolo. Sandu Cuturela: Eu vă mulţumesc şi sunt convins că vom colabora bine mulţi ani de acum înainte şi sper că vom avea multe momente de sărbătorit cu Aktis Tipografie Ambalaje.