Ad Line Solutions
ţinteşte vânzarea a minim 5 echipamente Flora
în urma participării la targul de la Romexpo -
Digital Print & Sign 2012 Interviu de Virgiliu Hodorogea
Interviu cu Ionuţ Şişu director general - Ad Line Solutions
Virgiliu Hodorogea: Suntem cu domnul Ionuţ Şişu, director general la Ad Line Solutions, acum, când ne mai despart doar 6 ore de închiderea târgului Digital Print & Sign 2012 şi spun doar 6 ore pentru că ne aflăm la închiderea celei de a treia zi, iar ultima zi de expoziţie ştiind că are doar 6 ore şi mă întreb - oare vor veni mai puţini sau mai mulţi vizitatori - care este părerea dumneavoastră? Ionuţ Şişu: Eu sper că mâine vor veni cel puţin la fel de mulţi vizitatori ca şi astăzi. În general, în ultima zi a târgului, fiind sâmbătă, zi de weekend, aşteptăm vizitatori cel puţin la fel de mulţi ca şi astăzi.
Virgiliu Hodorogea: V-aţi gândit vreodată dacă târgul s-ar desfăşura şi duminica, ar fi un plus pentru acest târg? Ionuţ Şişu: Sunt convins că ar fi un plus, pentru că sunt mulţi cei interesaţi, dar care nu pot ajunge în timpul săptămânii, mulţi vizitatori venind din ţară.
Virgiliu Hodorogea: Despre primele trei zile ale târgului, din punctul de verere al vânzărilor, ce puteţi să ne spuneţi despre echipamentele pe care le-aţi expus în acest an? Echipamentul Flora am înţeles că a fost una dintre vedetele standului dumneavoastră. Ionuţ Şişu: Foarte mulţi clienţi şi-au arătat interesul faţă de acest echipament. Este un echipament care imprimă la o calitate foarte bună, cu o viteză de 100mp/h, ceea ce îl face să fie un echipament extrem de profitabil, costurile de producţie fiind mici, undeva la 25 eurocenţi/mp. Noi credem că vom termina expoziţia cu minim 5 contracte semnate pentru acest echipament.
Virgiliu Hodorogea: Deci sunt totuşi nişte perspective foarte bogate am putea spune. Cele 5 firme sunt din Bucureşti sau şi din ţară? Ionuţ Şişu: Sunt firme şi din Bucureşti şi din ţară.
Virgiliu Hodorogea: Cei mai mulţi vizitatori pe care i-aţi avut la acest târg pe bucureşteni? Cum vi s-a părut reprezentarea vizitatorilor la nivel naţional pentru primele trei zile ale târgului? Ionuţ Şişu: Impresia mea este că au venit clienţi din toată ţara, în mod egal ca reprezentare generală, bineînţeles cei mai mulţi fiind din Bucureşti. Dar au venit destul de mulţi clienţi şi din ţară.
Virgiliu Hodorogea: Dacă ar fi să faceţi acum o recomandare organizatorilor, ar fi pentru suplimentarea cu o zi a desfăşurării expoziţiei, să spunem pentru ziua de marţi sau pentru ziua de duminică, la sfârşit de săptămână? Vă întreb acest lucru pentru că mulţi dintre expozanţi s-au exprimat în sensul în care doar 3 zile şi jumătate de expoziţie reprezintă destul de puţin , deoarece în primul rând dumneavoastră, cei care veniţi cu echipamente, cel puţin 2 zile înainte de expoziţie şi o zi după expoziţie le consumaţi pentru instalări şi dezinstalări de echipamente. Practic, ajungeţi la 3 zile de operare cu echipamentele pentru doar 3 zile şi jumătate de expunere. Care este părerea dumneavoastră? Ionuţ Şişu: În general aceste expoziţii durează 3-5 zile. O idee foarte bună ar fi ca această expoziţie să fie deschisă şi duminica, indiferent că se prelungeşte cu o zi sau se scade ziua de miercuri.
Virgiliu Hodorogea: După părerea dumnea-voastră, foarte importantă ar fi ziua de duminică? Ionuţ Şişu: Ziua de duminică eu spun că este foarte importantă aceasta pentru că ziua de sâmbătă să devină o zi plină.
Virgiliu Hodorogea: Aş dori să punctăm şi echipamentul dumneavoastră de gravat pe lemn cu care executaţi chiar în acest moment o demonstraţie şi aş vrea să vă întreb dacă aţi luat deja legătura cu firme producătoare de mobilă din România? Ionuţ Şişu: Nu am luat legătura cu astfel de firme, dar avem în proiect să participăm la expoziţii din industria mobilei. Noi am promovat anul acesta acest echipament şi pe alte aplicaţii decât cele obişnuite, cum ar fi producţia publicitară, adică în gravarea basoreliefurilor, realizarea de matriţe. Sunt multe aplicaţii care se pot realiza.
Virgiliu Hodorogea: Pentru ce alte aplicaţii aţi mai putea recomanda acest echipament?
Ionuţ Şişu: Avem echipamente de acest fel care lucrează şi pe metal, în marmură, în granit. Aplicaţiile sunt foarte diverse.
Virgiliu Hodorogea: Dacă ar fi să daţi o notă acestei expoziţii din acest an comparativ cu expoziţiile din anii trecuţi, cea din 2010 de la Romexpo şi cea din 2011 de la Romaero-Băneasa, care ar fi aceasta? Ionuţ Şişu: Părerea mea este că i-aş da o notă cu un singur minus legat de această modificare a datei expoziţiei care a încurcat pe unii participanţi şi care a modificat nişte planuri pe care aceştia le aveau. În rest, eu sunt foarte mulţumit de organizare şi de numărul de vizitatori pe care au reuşit să-i aducă în acest context de criză. Nu au putut fi prezente firme distribuitoare de Roland, Mutoh, Mimaki. Sperăm ca anul viitor să nu mai fim în situaţia de a nu fi reprezentate aceste firme.
Virgiliu Hodorogea: Până la urmă faptul că au lipsit aceste firme concurente îl consideraţi un avantaj sau un dezavantaj pentru firma Ad Line Solutions? Ionuţ Şişu: Ar putea fi privit ca un avantaj, dar totuşi aceste prezenţe sunt foarte binevenite în reprezentarea industrie de print, adică trebuie să urmărim creşterea nivelului pe ansamblu al industriei prin aportul tuturor competitorilor. Nu trebuie să fim noi singurii expozanţi.
Virgiliu Hodorogea: Consideraţi că prezenţa lor ar fi adus clienţi în plus în expoziţie? Ionuţ Şişu: Cu siguranţă că da.
Virgiliu Hodorogea: Vă mulţumesc foarte mult pentru interviu şi vă doresc ca ultimele 6 ore ale târgului să vă aducă o creştere semnificativă a numărului de clienţi şi aştept să ne revedem şi la târgul Print & Sign 2013. Ionuţ Şişu: Vă mulţumesc şi eu.