Mons Medius,un stand al noutăţilor :Anapurna M2050 de la Agfa, cutterul G3 - 3XL 3200 de la Zund,
laminatorul cu lichid AFC 1600 de la Drytac
Interviu cu domnul Dan Cătăneţ
Director de vânzări la Mons Medius Investments
Virgiliu Hodorogea: Suntem la Print&Sign 2011, la standul Mons Medius, un adevărat stand al echipamentelor vedetă, al noutăţilor la acest târg, unde avem trei premiere în momentul de faţă pentru România.
D-nul Dan Cătăneţ ne va furniza câteva detalii despre aceste trei premiere. Dan Cătăneţ: Aşa cum am mai discutat, am adus în acest an o serie de echipamente care reprezintă premiere absolute pe piaţa europeană, ci nu doar echipamente care erau deja prezente în piaţă.
O să începem cu echipamentul cel mai mare, cel mai robust, este vorba despre un printer flatbed cu alb, Agfa :Anapurna M2050. Este o premieră pentru piaţa din România, fiind prezentat în premieră mondială acum câteva luni la Fespa.
Este un echipament care practic întregeşte gama :Anapurna şi beneficiază de toate tehnologiile care au fost dezvoltate pe această platformă şi vine nou cu o lăţime de 2x3m, care pemite imprimarea de materiale/plăci la 2x3m. Acesta este un standard destul de utilizat în România. În plus, acesta are o productivitate superioară faţă de celelalte echipamente din aceeaşi serie, în sensul că în momentul de faţă poate ajunge la o viteză de printare de 53mp/h. Ca tehnologii noi putem să amintim faptul că are un sistem de transport care presupune şi o masă fixă cu vacuum, împărţită în 4 secţiuni, controlabile individual, astfel încât să poată imprima şi materiale mai dificile din punct de vedere al transportului pe masa de printare.
Virgiliu Hodorogea: Legat de posibilitatea de achiziţie pentru acest echipament ce puteţi să transmiteţi pieţei? Există nişte programe speciale de achiziţii prin intermediul vreunei firme de leasing sau prin intermediul programelor de fonduri europene? Dan Cătăneţ: Da. În momentul de faţă avem în discuţie mai multe proiecte chiar pentru acest tip de echipament. Ca şi finanţări, aşa cum aţi amintit şi Dumneavoastră, sunt variantele de leasing care practic sunt cele mai rapide şi asigură fără prea multă bătaie de cap achiziţia şi utilizarea imediată a echipamentului. Şi mai este cealaltă variantă mai interesantă din punct de vedere financiar, respectiv prin fonduri nerambursabile, însă durata de finalizare a achiziţiilor poate să ajungă uneori până la 1 sau chiar 2 ani, ceea ce uneori poate fi prea mult. Sunt clienţi care au comenzi regulate şi care dacă aşteaptă o finanţare de un an sau mai mult pot să piardă foarte mulţi clienţi, iar după aceea este mult mai dificil să-i recupereze. De multe ori se întâmplă ca până în momentul în care vin banii de la fond, echipamentul să fie deja achiziţionat şi amortizat.
Virgiliu Hodorogea: Câteva cuvinte şi despre echipamentul celor de la Zund, a cărui configuraţie reprezintă o altă premieră absolută pentru România. Dan Cătăneţ: Cel de la Zund este un echipament G3, care deja este cunoscut în piaţa din România, însă ca şi noutate este faptul că a venit în formatul 3,2x3,2m, care deschide posibilitatea realizării aplicaţiilor de bannere. Se pot astfel finisa materialele imprimate la lăţimea de 3,2m. Este configurat cu toate tipurile de scule utilizate în mod obişnuit pentru finisarea materialelor de producţie publicitară şi a altor materiale folosite pe cutterele flatbed. Însă datorită lăţimii şi masei de 3,2x3,2m deschide şi posibilitatea altor aplicaţii.
Virgiliu Hodorogea: Ce ne puteţi spune despre echipamentul de laminare expus în standul Dumneavoastră, care, de asemenea, reprezintă o noutate pentru România? Dan Cătăneţ: Exact. Mai avem o soluţie care deja în străinătate există, respectiv un laminator cu lichid, care practic întregeşte şi creşte gama de aplicaţii pentru imprimarea de format mare. Este o noutate pentru piaţa din România prin faptul că acest laminator poate realiza aplicaţii de genul prelatelor de camioane. Laminatorul este disponibil la dimensiuni utile de 1,6m, 2,2m şi 3,2m. Pe acesta se pot lamina prelatele deja imprimate pentru a avea o protecţie mult mai bună la UV, la zgârieturi şi alte fenomene. Se pot face, de exemplu, laminări pe diverse materiale mai dificil de laminat în mod normal. În plus costurile de producţie reduse permit şi reducerea pe ansamblu a procesului de finisare, ajungându-se până la jumătate sau mai puţin de jumătate din valoarea laminării tradiţionale cu folie.
Virgiliu Hodorogea: Cum vi s-a părut târgul Print&Sign 2011 în ansamblu, acum la final când mai sunt doar două ore şi jumătate până la închidere? Dan Cătăneţ: Pentru mine a fost un târg bun. Ca şi nivel probalil numărul de vizitatori a fost mai redus decât anul trecut, însă pentru noi a fost foarte utilă invitarea personală, telefonică a clienţilor noştri, clienţi care au într-adevăr potenţial şi pot să beneficieze în mod real de pe urma evenimentului. Din păcate clienţii care au venit pe alte canale nu sunt la fel de serioşi din punctul de vedere al domeniului pentru că poate sunt implicaţi în alte domenii de activitate. Însă pentru noi a fost o expoziţie interesantă.
Virgiliu Hodorogea: Vă mulţumesc pentru interviu şi vă doresc ca echipamentele să se vândă foarte bine în România. Dan Cătăneţ: Mulţumesc.