“O treime din business-ul pe care Epson îl are în România se întâmplă în acest trimestru pentru că este o mai mare
disponibilitate de achiziţie în primul rând din partea clienţilor finali”
Interviu cu Alina Silvestru, channel marketing coordinator - EPSON
realizat de Virgiliu Hodorogea
Epson a avut astăzi o prezentare deosebită pentru videoproiectoarele de ultimă generaţie. Doamna Alina Silvestru a făcut o prezentare succintă a acestor echipamente şi dorim să avem câteva cuvinte şi pentru cititorii revistei Lumea Tiparului. Alina Silvestru: Epson a lansat astăzi o nouă gamă de videoproiectoare atât pentru zona home cinema cât şi pentru utilizatorii din mediul de business. Este vorba despre echipamente şi din zona de entry level dar şi din zona top home cinema. Sperăm ca acestea să fie bine primite de către publicul din România şi să ne asigure o poziţie de leader în perioada următoare.
Din ceea ce am văzut eu la foarte multe firme, acum prezentările se fac cu ajutorul videoproiectoarelor şi pot să spun că un număr ridicat din aceste prezentări le-am văzut realizate cu videoproiectoare de la Epson. Chiar şi eu am un videoproiector de la Epson şi sunt foarte mulţumit de el. Ce puteţi să ne spuneţi legat de gama de înaltă fidelitate pe care aţi prezentat-o astăzi, despre capul de serie de la Epson, despre ce performanţe atinge în acest moment? Alina Silvestru: Astăzi am lansat trei modele de proiectoare home cinema HD. Ele se adresează pasionaţilor de gaming, pasionaţilor de transmisiuni sportive şi celor care doresc să vadă acasă filme în format HD. Sunt toate proiectoare 3D, full HD, cu ochelari 3D activi, care asigură o calitate superioară a imaginii. Ceea ce este important de ştiut este faptul că ele pot reda foarte bine tonurile pielii şi, de asemenea, oferă detalii în imaginile întunecate, iar în plus au rată de contrast foarte mare, de până la 600.000 la 1, ceea ce ne asigură imagini de impact, imagini cu culori foarte plăcute. O altă caracteristică care le recomandă este şi posibilitatea de conctare la dispozitive mobile în vederea realizării proiecţiei direct de pe tabletă sau de pe smartphone.
În afara acestei game de înaltă performanţă de la Epson există şi o gamă dedicată instituţiilor în primul rând de învăţământ unde cu siguranţă şi fondurile sunt mult mai mici, dar ştiu că aici deţineţi o piaţă destul de importantă. Dacă puteţi să comentaţi puţin cam care este ponderea echipamentelor vândute de Epson pe piaţa din România şi, de asemenea, care ar fi situaţia în domeniul învăţământului. Alina Silvestru: Din punct de vedere al ponderii videoproiectorelor Epson din România, noi ne situăm undeva la 25% cotă de piaţă, deci cam un sfert de videoproiectoare din România este acoperită de brandul nostru.
Este adevărat faptul că ne concentrăm destul de mult pe zona educaţională, acolo avem modele dedicate de tip ultra-short throw sau interactive.
Acum depinde, uneori instituţiile au acces la bugete relativ mici şi optează pentru proiectore de business din gama entry, în alte cazuri îşi pot permite specificaţii superioare şi pot ajunge în cazul unor facultăţi care au nevoie de videoproiectoare pentru aule la modele instalabile de până la 10.000 ANSI Lumens, adică aplicaţii cu mult superioare.
În privinţa imprimantelor aş dori, de asemenea, să ne comunicaţi care este ponderea pe piaţă business şi pe piaţa home în clipa de faţă, şi ţinând cont de faptul că aţi venit cu foarte multe noutăţi în ultimele 12 luni, care ar fi imprimanta care s-a bucurat cel mai mult de succes la nivel home sau business în cadrul corporaţiilor unde se imprimă foarte mult, şi care ar fi imprimanta de business în domeniul printului care a atras cel mai mult atenţia consumatorilor de print profesional. Alina Silvestru: Într-adevăr, noi activăm atât în zona echipamentelor consumer cât şi în zona de business, fie că vorbim de corporaţii sau de verticale specializate cum este imprimarea large format.
În zona echipamentelor consumer se bucură de un succes din ce în ce mai mare echipamentele din gama intek sistem, care au un sistem de recipiente de cerneală refill încorporat.
Important este că ele au costuri de imprimare foarte bune, de până la 1 ban / pagină, şi în plus sunt echipamente fiabile preferate de mulţi dintre clienţii noştri.
În zona de imprimare profesională activăm atât în ceea ce priveşte echipamentele laser, dar şi echipamente dedicate de tipul imprimantelor pentru punctele de vânzare POS, fiscale sau nefiscale, şi imprimante pentru industrii de print cum ar fi imprimarea large format. În acest domeniu se bucură de un succes din ce în ce mai mare modelele pentru imprimarea pe textil. Vorbim aici atât de modele care tipăresc pe materiale care conţin poliester, mă refer la F6000 şi la F7000, dar şi la model mai nou pe care l-am lansat de curând, F2000, care tipăreşte Direct-to-Garment(DTC) pe bumbac. Sunt echipamente importante atât pentru piaţa de industrie textilă dar şi pentru cei care imprimă obiecte promoţionale.
Aţi adus în discuţie obiectele promoţionale. Suntem în trimestrul al IV-lea al anului 2013 şi ştiu că întotdeauna acest trimestru este cel mai important pentru vânzările dumneavoastră. Cam care este ponderea veniturilor trimestrului al IV-lea în cifra de afaceri a Epson România? Alina Silvestru:Cam o treime din business-ul pe care Epson îl are în România se întâmplă în acest trimestru pentru că este o mai mare disponibilitate de achiziţie în primul rând din partea clienţilor finali cum ar fi consumatorii casnici cât şi din partea instituţiilor de învăţământ care trebuie să facă achiziţii pentru un an şcolar nou.
În anul următor, va reveni şi principalul organizator de expoziţii pe domeniul printului din România, Euroexpo Trade Fairs. Veţi fi prezenţi în toamna lui 2014 la singura expoziţie de print desfăşurată odată la doi ani? Alina Silvestru: Intenţia noastră este să participăm la Print&Sign anul viitor, dar acum depinde şi de oferta organizatorilor şi de capacitatea lor de a ne aduce un număr considerabil de vizitatori.
Vă mulţumesc foarte mult pentru acest interviu. Alina Silvestru: Mulţumesc şi eu.