Standul HPla drupa 2012, unul dintre cele mai vizitate standuri, în care HP a lansat seria a IV-a, cu 3 echipamente noi:
- HP10000 cu dimensiunea de 50x70cm dedicat tiparului comercial,
- HP20000 pentru tiparul în rolă cu lăţime de 74cm
- HP30000 destinat tiparului în coală pentru ambalaje din carton.
Interviu cu Mihai Cobianu, acţionar la Printman realizat de Virgiliu Hodorogea
Virgiliu Hodorogea: Suntem la standul HP cu domnul Mihai Cobianu, acţionari la Printman.
Standul HP este unul dintre cele mai frumoase standuri la drupa 2012 şi încercăm să luăm pulsul noutăţilor acestui brand pentru că există trei echipamente absolut noi prezentate în premieră. Domnule Mihai Cobianu vă rog pe dumneavoastră să ne prezentaţi câteva date despre cele trei echipamente. Mihai Cobianu:Aş face o corecţie aici. Avem unul dintre cele mai vizitate standuri şi nu unul dintre cele mai frumoase standuri. Frumos este un termen relativ când vorbim de tipar. Dar, într-adevăr, HP lansează seria a IV-a de echipamente, cu trei echipamente noi pentru aplicaţii diferite: HP 10000, HP 20000 şi HP 30000.
HP 10000 cu formatul 50x70cm dedicat tiparului comercial.
HP 20000 pentru tipar din rolă pe lăţime de 74cm şi HP 30000, o maşină cu tipar din coală pentru tipărirea ambalajelor din carton.
Virgiliu Hodorogea: Deci avem 3 echipamente care efectiv vor fi toate disponibile în 2012 sau anul viitor? Mihai Cobianu: HP 10000 va fi disponibil în 2013, iar HP 20000 şi HP 30000 vor fi disponibile din anul 2014. Le puteţi vedea în funcţiune aici, la drupa, şi puteţi lua şi mostre de tipar.
Virgiliu Hodorogea: Dintre clienţii din România, care v-au vizitat, şi-a manifestat cineva interesul pentru unul dintre aceste echipamente?
Mihai Cobianu: Da. Cel puţin interesul da. De semnat nu a semnat nimeni.
Virgiliu Hodorogea: Dacă ar fi să faceţi un pronostic pentru piaţa românească, ce anume credeţi că s-ar asimila mai rapid: echipamentul pentru ambalaje sau echipamentul pentru tipărituri comerciale? Mihai Cobianu: Cred că piaţa românească nu are o particularitate anume comparativ cu celelalte pieţe. Cu siguranţă şi piaţa românească va urma trendul pieţei occidentale care se află în scădere generală pentru tirajele tipăriturilor offset, digitalul devenind o posibilă alternativă.
Virgiliu Hodorogea: Am văzut ceva foarte interesant la standul HP, un fel de magazin, un fel de rafturi cu produse ambalate, toate ambalajele fiind realizate pe echipamente HP Indigo. Ce puteţi să ne spuneţi despre această prezentare inedită pe care o practică HP? Mihai Cobianu: Este deja a doua oară când HP prezintă acest Supermarket Digital şi, practic, ceea ce vrea HP să arate sunt produse reale făcute de către clienţii săi pe echipamentele HP Indigo.
Deci, nu mostre tipărite, nu idei, ci efectiv produse care se realizează în momentul de faţă pe echipamentele HP Indigo.
Ceea ce aţi văzut în Supermarketul Digital sunt produse reale care se fac în diverse ţări din lume pe echipamente HP Indigo.
Virgiliu Hodorogea: În clipa de faţă, avem aici, la standul HP, 3 echipamente noi expuse şi un Supermarket Digital original cu ambalaje reale care se găsesc deja în toate supermarketurile, fiind tipărite digital şi care se folosesc în special pentru lansările de produse noi pe piaţă, când poate ceva se mai schimbă ulterior la design, deci nu neapărat pentru tirajele mari. Mihai Cobianu: Nu numai. Sunt campanii care se repetă sau care reprezintă campanii de sezon, produse gândite astfel încât la fiecare o săptămână sau două să aibă o nouă înfăţişare. Etichetele de vin sunt, de asemenea, o constantă în tiparul digital, deci nu ţin de sezonalitate. Toate etichetele de vin, cam tot ce veţi vedea etichete pentru vinul de calitate, se fac cu tiparul digital.
Virgiliu Hodorogea: Deci, când vom avea o sticlă de vin deosebit de savurat ne putem gândi că avem în faţă o etichetă tipărită cu un HP Indigo. Mihai Cobianu: Da. Savuraţi şi o imagine HP Indigo.