HEIDELBERG aniversează 175 de ani
La mulţi ani HEIDELBERG şi felicitări
pentru cea de-a 175-a aniversare!
- De la turnătorie de clopote la jucător global
- În anul său aniversar, HEIDELBERG se îndreaptă spre viitor cu o strategie clară de creştere
- Seria Speedmaster perpetuează povestea de succes începută de legendarul „Original Heidelberger Tiegel” trambulina din 1921 către o poziţie de lider mondial
- Repere în istoria HEIDELBERG
La 11 martie 1850, cu 175 de ani în urmă, s-a deschisturnătoria şi atelierul de maşini Hemmer, Hamm & Co. în Frankenthal. Pe lângă clopote, a făcut şi maşini de tipar, care au pus bazele companiei numite acum Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG).
Precizia, calitatea şi inovaţia au fost factorii de succes care au transformat HEIDELBERG dintr-un atelier cu sediul în regiunea Palatinat din Germania într-un jucător global în industria tipografiei.
„O companie care îşi poate menţine succesul pe o perioadă atât de lungă, devine lider mondial în industria sa şi continuă să modeleze întregul sector până în prezent, are acreditări puternice care mărturisesc capacităţile sale inovatoare. Caracteristica definitorie a HEIDELBERG este înţelegerea de către companie a pieţelor, clienţilor şi a calităţii excepţionale a produselor”, spune Jürgen Otto, CEO al HEIDELBERG. „De asemenea, intenţionăm să menţinem şi să construim pe această poziţie de lider în viitor”, adaugă el.
HEIDELBERG se îndreaptă spre viitor cu o strategie de creştere
Pentru a realiza acest lucru, HEIDELBERG profită de potenţialul de creştere al activităţii sale de bază tradiţionale, de la ambalaje şi imprimare digitală până la produse software şi alte soluţii extinse. Recent, de exemplu, compania şi-a extins semnificativ portofoliul pe piaţa în creştere a imprimării digitale industriale, inclusiv pentru servicii şi consumabile.
Comenzile primite la nivel mondial confirmă faptul că vânzările de soluţii de imprimare digitală vor începe deja să crească substanţial din anul financiar următor.
Potrivit evaluărilor pieţei, piaţa globală de imprimare digitală care este accesibilă HEIDELBERG va creşte de la nivelul actual de aproximativ 5 miliarde de euro la 7,5 miliarde de euro în 2029.
În ceea ce priveşte activitatea pe ciclul de viaţă, HEIDELBERG se mândreşte cu cea mai cuprinzătoare reţea de servicii din industrie, cu o prezenţă în aproximativ 170 de ţări.
Imprimarea ambalajelor se bucură de o creştere puternică la nivel mondial
Piaţa clienţilor finali pentru ambalaje a crescut cu peste 60% în ultimii zece ani.
HEIDELBERG, de asemenea, beneficiază de această dezvoltare. Segmentul de ambalaje reprezintă mai mult de 50% din vânzările companiei, cifră care urmează să crească în continuare.
Un factor determinant al pieţei este tendinţa globală de înlocuire a materialelor plastice, a foliilor şi a foliilor cu ambalaje pe bază de fibre reciclabile.
Producţia de imprimare hibridă creşte competitivitatea
Procesele de imprimare autonome care fac afacerile de tipărire mai eficiente şi economisesc resurse erau considerate o viziune futuristă, dar asta s-a schimbat cu ceva timp în urmă.
HEIDELBERG şi-a introdus conceptul Push to Stop pentru un proces de imprimare cu intervenţie minimă a operatorului încă din 2016.
Fluxul de lucru Prinect Touch Free, asistat de AI, prezentat la drupa 2024, atribuie lucrările de imprimare celei mai eficiente metode de producţie şi sistem de ieşire pe o bază automată.
Pe langa sistemele offset si digitale de la HEIDELBERG şi furnizorii terţi, acesta acoperă, de asemenea, operaţiunile post-presare, până la produsul final finit.
Controlul producţiei hibride de imprimare în acest fel face ca tipografiile să fie mult mai competitive.
Creştere în afacerile industriale şi cu tehnologii verzi „în plus, ne vom extinde în continuare portofoliul pentru afaceri industriale şi piaţa în creştere a tehnologiilor verzi. Aceasta include sectoare cheie precum inginerie mecanică de înaltă precizie, industria auto, infrastructura de încărcare, software şi noile tehnologii cu hidrogen”, dezvăluie Jürgen Otto, CEO al HEIDELBERG.
Luând în considerare toate iniţiativele strategice din perioada până la exerciţiul financiar 2028/2029 şi împreună cu performanţa şi eficienţa sporite atât la nivel de personal, cât şi la nivel organizaţional, HEIDELBERG vede un potenţial general de creştere de peste 300 de milioane de euro.
„Realizările HEIDELBERG în ultimii 175 de ani sunt impresionante.
Avem toate motivele să fim încrezători că poziţia noastră actuală pe piaţă, expertiza personalului nostru şi relaţiile noastre globale cu clienţii vor aduce o creştere suplimentară în următorii ani”, mai subliniază Jürgen Otto, CEO al HEIDELBERG.
Anul 2025 este despre aniversarea companiei HEIDELBERG va organiza numeroase evenimente pentru a-şi celebra anul aniversar cu clienţi, parteneri, politicieni şi reprezentanţi ai societăţii civile.
Punctul culminant va fi o săptămână de sărbători în iunie, inclusiv o ceremonie internaţională la cel mai mare loc de producţie al companiei, în Wiesloch-Walldorf. Centrul de demonstraţii pentru clienţi HEIDELBERG a fost reproiectat cu scopul de a fi acel „Home of Print”.
Compania organizează zile de familie pentru personalul din diferite locaţii.
HEIDELBERG publică, de asemenea, o revistă aniversară care oferă informaţii despre trecutul, prezentul şi viitorul companiei. „Fidelitatea clienţilor, partenerilor şi personalului HEIDELBERG este un element de bază al succesului companiei. Numeroasele activităţi aniversare de-a lungul anului sunt modul nostru de a le mulţumi tuturor.
În acelaşi timp, dorim să încurajăm un angajament comun pentru modelarea viitorului”, spune Dr. David Schmedding, Chief Technology & Sales Officer la HEIDELBERG.
Repere în istoria HEIDELBERG
1850: Turnătoria de clopote şi atelierul de maşini Hemmer, Hamm & Co. se deschide în Frankenthal pe 11 martie, punând bazele companiei numită acum Heidelberger Druckmaschinen AG.
1921: este construit primul Heidelberger Tiegel . Din 1926 încoace, această presă automată de tipar a fost produsă pe o linie de asamblare. Până în 1985, compania fabricase peste 160.000 dintre aceste prese.
1926: Hubert H.A. Sternberg este numit în consiliul de administraţie al Schnellpressen-fabrik Heidelberg AG, aşa cum este cunoscută compania la acea vreme.
A rămas membru al consiliului de administraţie până în 1972 şi şi-a pus cu adevărat amprenta pe HEIDELBERG.
Sternberg a modernizat operaţiunile de producţie şi marketing şi a asigurat creşterea companiei. În 1949, a organizat prima expoziţie germană de export în SUA după cel de-al Doilea Război Mondial. În 1951, el a ajutat apoi la iniţierea drupa, cel mai important târg mondial al sectorului până în prezent.
1930: vehiculele(cu maşini de tipar Heidelberg încorporate) destinate demonstraţiilor de tipar au pornit prin lume. Una dintre ideile de marketing ale lui Sternberg a fost să demonstreze presele HEIDELBERG potenţialilor clienţi la sediul lor. Aceasta presupunea asamblarea lor pe camioane sau instalarea lor în autobuze şi trimiterea lor pe pieţele ţintă din întreaga lume, însoţiţi de ingineri. Campaniile de publicitate şi planurile de plată în rate au contribuit, de asemenea, la succesul marketingului companiei.
1951: drupa se dovedeşte un mare succes în rândul publicului. Expoziţia Internaţională de Tipărire şi Hârtie, cunoscută acum sub numele de drupa, a atras 300.000 de vizitatori în primul său an.
Atunci, HEIDELBERG a prezentat o versiune îmbunătăţită a modelului său de succes Tiegel. Pentru a proteja împotriva imitaţiilor, toate presele companiei aveau o placă de producător care purta marca comercială „Original Heidelberg”.
1957: HEIDELBERG îşi creează un spaţiu pentru a creşte accelerat.
O extindere ulterioară în oraşul Heidelberg a fost imposibilă, dar datorită angajamentului puternic al lui Sternberg, compania a reuşit să deschidă ceea ce este încă cel mai mare loc de producţie, în Wiesloch, după o perioadă de construcţie de doar un an.
1962: HEIDELBERG intră pe piaţa de offset aflată în plină dezvoltare, cu o mică presă rotativă offset (în germană: Kleine Offset Rotation, sau pe scurt KOR).
În 1965, aceasta a fost urmată de Rotaspeed, o presă offset cu coli mai mare. Apoi, în 1972, a fost lansată o presă offset de format mare (în germană: Grosse Tiegel Offset, sau pe scurt GTO) care şi s-a dovedit un model de succes în anii următori.
1975: ”Un nume care spune totul!” Presa offset în coală Speedmaster pentru imprimare policromie a revoluţionat piaţa prin productivitatea sa. Funcţionând cu 11.000 de coli pe oră, a devenit un bestseller şi este, până în prezent, o piatră de temelie a portofoliului HEIDELBERG în activitatea de bază tradiţională a companiei.
1999: HEIDELBERG dobândeşte o participaţie de 30% în portofoliul producătorul elveţian de prese Gallus, un lider de piaţă în imprimarea etichetelor, înainte de a prelua complet compania în 2014.
2000: HEIDELBERG se transformă într-un furnizor de soluţii, extinzându-şi portofoliile de prepress şi postpress prin achiziţii specifice. Software-ul Prinect a inaugurat era digitalizării prin conectarea în reţea a diferitelor maşini din fluxul de lucru.
2004: HEIDELBERG face un nou pas cheie către digitalizare, conectând o presă la Internet pentru prima dată.
2005: se deschide unitatea de producţie chinezească din districtul Qingpu din Shanghai. Acum o piatră de temelie a reţelei de producţie a companiei, aceasta devine din ce în ce mai importantă.
2016: la drupa, HEIDELBERG introduce conceptul Push to Stop, care necesită intervenţia operatorului doar dacă apare o problemă - următorul pas logic către imprimarea autonomă.
2018: producţia Wallbox(pentru încărcarea autoturismelor electrice) începe în Wiesloch-Walldorf. Compania a fondat ulterior o filială numită Amperfied, care a accesat cu succes o nouă zonă de afaceri - piaţa electromobilităţii.
2020: compania trece în robotică, cu roboţi industriali care conduc automatizarea procesului de tipărire, inclusiv operaţiunile postpress.
Această automatizare se va extinde şi în alte domenii în viitor.
2024: noua presă digitală Jetfire 50
dezvoltată în cooperare cu Canon este prezentată la drupa 2024, oferind productivitate industrială în zona de creştere a imprimării digitale.
2025: Compania sărbătoreşte 175 de ani de HEIDELBERG şi îşi deschide centrul demonstrativ pentru clienţi reproiectat, numit acum ”Home of Print”, în Wiesloch-Walldorf. Această strategie clară de creştere va duce compania în viitor.
Puteţi citi mai multe despre 175 de ani de HEIDELBERG şi istorie pe site-ul nostru aniversar
www.heidelberg.com/175,
pe pagina Wikipedia actuală a companiei, în anuarul „175 de ani de Heidelberger Druckmaschinen AG“ şi „A Press Is Born“.
www.heidelberg.com/global/en/175_years