Vârful calităţii
pentru printul offset, digital şi outdoor laTipografia Everest Interviu cu Dan Abraham realizat deVirgiliu Hodorogea
Virgiliu Hodorogea: Ne aflăm la Tipografia Everest, pentru a discuta cu Directorul General, domnul Dan Abraham , despre investiţiile realizate în ultima perioadă în echipamente pentru tipar de mari dimensiuni precum şi despre motivele care au stat la baza achiziţionării acestora. Domnule Abraham, pentru început spuneţi-ne câteva cuvinte despre tipografia Everest şi despre valorile care guvernează afacerea pe care o conduceţi. Dan Abraham: Tipografia Everest a fost înfiinţată în anul 1994 cu o investiţie majoră de capital în tehnologie modernă şi formare de personal specializat, având la bază un management modern, flexibil şi în permanenţă adaptat cerinţelor dinamice ale pieţei.
Misiunea noastră a fost de la început aceea de a oferi pieţei româneşti şi străine, tipărituri de înaltă calitate pe baza celor mai noi tehnologii în domeniu şi mai ales în timpii cei mai scurţi de realizare.
Viziunea noastră este că vom fi în topul preferinţelor pentru clienţii potenţiali şi vom rămâne cea mai de încredere şi avantajoasă tipografie pentru partenerii actuali.
Pentru a atinge aceste două deziderate a fost nevoie de o strategie bine pusă la punct, de clarviziune şi mai ales de consecvenţa în aplicarea planului de ocupare a unei poziţii pe podium, în condiţiile unei competiţii acerbe. Am înţeles încă de la început că drumul ales nu este uşor dar am avut tăria şi motivaţia de a-l urma pas cu pas. Pentru a atinge acest obiectiv am pus bazele unui cod deontologic al companiei, fundamentat pe o serie de valori care se regăsesc în tot ceea ce facem. Prima dintre valorile noastre o reprezintă actualitatea în tehnologie. Aşa cum performanţa în orice domeniu se bazează pe urmărirea noutăţilor, şi noi am făcut totul astfel încât să ţinem pasul cu tehnologia şi endinţele în domeniul produselor şi serviciilor tipografice.
Acestea au presupus investiţii susţinute pentru atingerea şi păstrarea performanţelor tehnologice. Chiar denumirea tipografiei arată clar că ţintim către vârful cel mai înalt al calităţii. Menţinerea unor standarde ridicate de calitate şi performanţa s-a putut realiza printr-o politică a investiţiilor orientată spre continua modernizare a procesului de producţie. În prezent, Tipografia Everest este dotată cu mijloace moderne de imprimare, utilaje cu randament ridicat şi performanţe deosebite, de ultimă generaţie. Acest suport tehnic ne permite să realizăm o gamă diversificată de produse, pornind de la tipar publicitar continuând cu tipar pentru papetărie personalizată, ambalaje şi etichete, până la obiecte de signalistică şi display. În plus, Tipografia Everest dispune de o flotă proprie care îi permite să facă livrarea comenzilor la sediul clientului.
A doua valoare a noastră o constitue consecvenţa în promptitudine. În acest domeniu care este în egală măsură producţie şi servicii, respectarea termenelor de livrare sau chiar devansarea lor poate fi diferenţa esenţială dintre jucători.
Tipăriturile nu sunt produse perisabile, dar conţinutul lor atunci când vine vorba de materialele publicitare precum şi viteza cu care acestea ajung la consumatorii finali, sunt de o importanţă covârşitoare. Acesta reprezintă un alt aspect cu care ne mândrim, punctualitatea şi respectarea termenelor de livrare, şi din acest punct de vedere ne dorim să rămânem în top. În susţinerea acestei afirmaţii venim cu două argumente grăitoare: activitatea în cadrul companiei se desfăşoară 24 de ore din 24, iar din punct de vedere cantitativ sunt puţini aceia care ştiu că noi tipărim lunar aproximativ 150 de tone de hârtie.
Desigur că tehnologia şi logistica nu înseamnă nimic fără oamenii care le utilizează şi le pun în valoare.
De asemenea, suntem conştienţi că pe o piaţă în care competiţia este acerbă, antrenamentul şi pregătirea echipei sunt pe deplin esenţiale pentru ocuparea unui loc pe podium şi pentru păstrarea acestuia.
Vorbim aici de o a treia valoare care stă la baza Tipografiei Everest şi anume investiţia în oameni. Oricât de avansată ar fi tehnologia pe care o deţinem ea nu poate funcţiona fără personal calificat.
În prezent, Tipografia Everest numără 100 de angajaţi, număr a cărui creştere arată o dezvoltare echilibrată şi susţinută. Aceştia reprezintă cea mai de preţ resursă, ei fiind cei care maximizează investiţiile făcute în tehnologie. Nu în cele din urmă, ei sunt cei cărora le datorăm succesul şi încrederea acodată de către clienţii noştri. Acest lucru se vede şi în premiile obţinute de către Tipografia Everest la concursurile naţionale la care a luat parte cu diverse tipărituri.
Desigur că atunci când primim premii şi aprecieri pentru calitatea produselor şi serviciilor noastre, ne gândim la cei pentru care lucrăm, pentru care ne străduim să dăm tot ce avem mai bun şi iată că în acest fel vorbim de a patra valoare pe care s-a clădit marca Everest, şi anume prevalenţa intereselor clientului. Suntem constienţi că profitul şi succesul nostru depinde de profitul şi succesul partenerilor noştri, iar revenirea cu noi şi noi comenzi depinde de gradul de satisfacţie al acestora. Este o chestiune de fair play pe care o privim întotdeauna din perspectiva eticii de afaceri şi prin codul deontologic pe care ni l-am creat, la fel cum întreaga noastră cultură organizaţională are la bază faptul că trebuie să punem clientul pe primul loc. O dovadă în acest sens stă în faptul că venim în întâmpinarea celor mai complexe nevoi ale clienţilor prin oferirea unor diversificate servicii de tipografie şi variate forme de finisare şi înnobilare.
Virgiliu Hodorogea: Care este tehnologia de care dispune Tipografia Everest în acest moment şi cu ce noutăţi tehnologice intraţi pe piaţa de tipar publicitar din România? Dan Abraham: În prezent, Tipografia Everest dispune de o gamă completă de maşini de tipar offset, pornind de la formatul 35 x 50 şi până la 70 x 100. Pe lângă echipamentele de tipar offset deţinem o gamă complexă şi completă de utilaje aferente operaţiunilor de finisare şi innobilare.
Pe lângă acestea, în ultima perioadă am investit în tipar digital şi tipar de mari dimensiuni, echipamente necesare pentru a le oferi clienţilor întreaga gamă de materiale publicitare de care au nevoie. Astfel, pe lângă echipamentul HP Indigo 5500 atât de necesar în condiţiile actuale ale pieţei de tipar având în vedere scăderea tirajelor, scurtarea termenelor de livrare, precum şi dorinţa clienţilor de a personaliza cât mai mult materialele tipărite, am achiziţionat şi două echipamente necesare pentru producţia de obiecte de signalistică şi display.
Mai exact, un sistem de tipar de mari dimensiuni ce ne permite să tipărim atât pe suport rigid cu grosimi de până la 48 mm şi un format maxim al plăcii de 1.25 x 2.50 m, cât şi pe suport în rolă cu o lăţime cuprinsă între 0.9 şi 2.2 m. Acest sistem este completat de masa digitală de debitat ideală pentru executarea ştanţelor precum şi pentru tăierea prin frezare a celor mai variate tipuri de materiale pornind de la întreaga gamă de cartoane, fie că sunt duplex sau ondulate, şi continuând cu materiale rigide precum forex, dibond, plexiglas, MDF şi multe altele din această categorie.
Având în vedere configuraţia curentă de echipamente precum şi gama de produse şi servicii pe care le putem oferi clienţilor, Tipografia Everest este un furnizor complet în producţia de materiale tipărite şi a obiectelor de signalistică şi display. Virgiliu Hodorogea: Vă rugăm să ne spuneţi ce anume v-a determinat să accesaţi acest segment de piaţă?
Dan Abraham: Aşa cum spuneam şi la începutul interviului, clientul şi satisfacerea nevoilor sale stau în centrul preocupărilor noastre. Dialogul permanent cu acesta ne-a ajutat să înţelegem că viitorul aparţine soluţiilor integrate. Din acest motiv acţiunile noastre vizează atât dezvoltarea pe verticală, prin modernizarea echipamentelor de producţie, a ciclului tehnologic, cât şi dezvoltarea pe orizontală, prin lărgirea gamei de servicii oferite. Piaţa de profil este într-o continuă mişcare iar cerinţele clienţilor sunt din ce în ce mai sofisticate şi mai variate. Este necesar deci să ne adaptăm oferta la aceste noi tendinţe pentru a putea reprezenta o soluţie viabilă pentru clienţii noştri actuali dar şi pentru cei potenţiali.
Virgiliu Hodorogea: Care sunt factorii ce vă diferenţiază faţă de ceilalţi furnizori din piaţă?
Dan Abraham: În acest moment putem spune că piaţa de profil din România se află într-un proces de maturizare, iar experienţa acumulată de-a lungul timpului ne-a ajutat să-i înţelegem mai bine tendinţele. Pentru performanţă este nevoie de calitate, de implicare, de viziune, este nevoie să ne îndreptăm atenţia atât spre piaţă - cerere şi ofertă, client şi concurenţă, cât şi spre proces. În Tipografia Everest ambele componente se află în centrul preocupărilor noastre.
Virgiliu Hodorogea: În lumina celor exprimate mai devreme dorim să vă mulţumim pentru timpul acordat şi vă urăm succes în continuare.
Dan Abraham:Şi noi vă mulţumim şi vă mai aşteptăm la Tipografia Everest.