Al 8-lea Raport DRUPA despre Tendinţele Globale
Industria de imprimare globală arată recuperarea post Covid şi rezistenţa în faţa noilor provocări.
Cel de-al “8-lea drupa Global Trends Report”a fost publicat în septembrie 2022.
Primele rezultate dintr-un sondaj realizat în această primăvară sunt acum disponibile.
O concluzie importantă: în general, încrederea este în creştere şi toate regiunile şi pieţele preconizează investiţii mai mari în anul 2023.
Rezultatele sondajului arată o industrie de imprimare care, în medie, este puţin mai încrezătoare în viitor decât atunci când a fost sondată ultima dată în anul 2019, înainte de pandemie.
Piaţa de ambalaje este cea mai puternică,dar pieţele de tipar comercial, de editare şi adiacente arată toate semne de redresare pentru anul 2023.
La nivel regional, nivelurile de încredere variază, de exemplu în Asia şi America de Sud se aşteaptă o tendinţă de redresare mai bună în anul 2023, în timp ce Europa este dezamăgită având în vedere războiul Rusia/Ucraina şi consecinţele acestuia.
Investiţiile au scăzut inevitabil în ultimii doi ani, dar atât firmele de imprimare, cât şi furnizorii de materiale au raportat planuri puternice pentru cheltuieli de capital / de investiţii.
Sabine Geldermann Sabine Geldermann,Director Print Technologies la Messe Düsseldorf, a comentat:„Imprimeriile şi furnizorii ştiu că trebuie să inoveze pentru a avea succes pe termen lung.
Şocurile din ultimii doi ani au oprit investiţiile, dar sondajul indică faptul că industria se aşteaptă ca redresarea să înceapă în anul 2023.
Toate regiunile şi pieţele prognozează investiţii mai mari pentru anul viitor.”
Rezultatele provin din cel de-al 8-lea sondaj online Global Trends, pentru care peste 500 de factori de decizie (manageri/directori) din partea furnizorilor de servicii de imprimare şi a producătorilor/furnizorilor de maşini din întreaga lume au completat un Sondaj Extins în primăvara anului 2022.
Sondajul a fost realizat de parteneri cu un prestigiu recunoscut:
Printfuture (Marea Britanie)
şi Wissler & Partner (Elveţia) la comanda drupa.
Încrederea depinde de piaţă şi regiune
La nivel global, cu 18% mai multe imprimerii au descris starea economică a companiei lor ca fiind „bună” în comparaţie cu cei care au raportat-o ca „slabă”.
Pentru furnizori, soldul net pozitiv raportat a fost şi mai puternic, la 32%. Ca întotdeauna, încrederea variază între regiuni şi pieţe. Piaţa de ambalaje este în plină expansiune, editorii şi printul comercial se confruntă cu schimbări structurale de la digitalizare, dar cu semnele de încredere care revin.
La nivel regional, imaginea este amestecată cu Europa, în mod clar îngrijorată de consecinţele războiului Rusia/Ucraina, dar alţii, de exemplu, Asia, America de Sud şi America Centrală, se aşteaptă ca nivelul comerţului să se intensifice în continuare în anul 2023, pe măsură ce impulsul economic se dezvoltă după pandemie.
Volumul de tipărire şi planurile de investiţii Analiza volumului de tipărire în 2022 în funcţie de tipul de imprimerie arată o scădere continuă a offset-ului pe segmentul de tipar în coală în rândul imprimeriilor comerciale, însoţită de creşteri în rândul imprimeriilor de ambalaje.
Volumul de tipar Flexo continuă să crească pentru imprimeriile de ambalaje, în timp ce toate pieţele au raportat volume crescute pe segmentul de tipar pe bază de Toner Digital Color atât pentru tipar în coală dar şi pe toate celelalte segmente, cu excepţia segmentului de presă tipărită pe bază de tehnologie cu jet de cerneală digitală.
În ciuda scăderii continue a volumului de offset în coală pe pieţele comerciale, acesta a fost cel mai popular tip de tipar unde s-au vehiculat investiţii în 2023 pe toate pieţele, cu excepţia ambalajului - acolo unde Flexo a condus, urmat de offsetul în coală. Imprimarea cu toner color digital a fost a doua ţintă cea mai populară pentru toate celelalte pieţe.
Echipamentele de finisare sunt a doua ţintă cea mai populară pentru investiţii, după investiţiile în presele noi.
Web-to-Print Deşi practic nu a existat nicio creştere a ponderii cifrei de afaceri câştigate de instalaţiile Web-to-Print între 2014 şi 2019, în ultimii doi ani cota de piaţă câştigată prin aceste mijloace a crescut rapid pentru cei cu astfel de instalaţii.
La nivel global, din 2019 s-a înregistrat o creştere de la 17% a cifrei de afaceri la 26% şi această creştere majoră se reflectă în grade diferite pe toate pieţele.
Presiunile socio-economice şi piaţa economică globală Presiunile socio-economice au un impact major pe tot globul, deşi influenţa variază între regiuni.
De exemplu, 62% dintre imprimeriile din Asia au considerat Pandemiile drept cea mai mare ameninţare, în timp ce în Europa aceasta a fost de doar de 51%.
Și în timp ce 32% dintre tipografii europeni au ales războaiele fizice, acest lucru a fost ales de doar 6% dintre cei din America de Sud/Centrală.
În schimb, 58% dintre ei au ales ameninţarea recesiunii economice.
Richard Gray, director de operaţiuni la Printfuture, a declarat: „Presiunile socio-economice sunt din ce în ce mai importante atât pentru imprimerii, cât şi pentru furnizori, atât de mult încât 59% au considerat că acestea sunt acum fie la fel de importante, fie mai importante decât presiunile pieţei de imprimare”.
Piaţa economică globală a suferit mai multe şocuri în ultimii doi ani decât oricând de la al Doilea Război Mondial. Cu toate acestea, acest sondaj arată că tipăritul este încă un mijloc central de comunicare în toate pieţele şi regiunile şi că, deşi urmează vremuri dificile, industria are atât încrederea, cât şi hotărârea de a reuşi.
Investiţiile strategice înţelepte le vor asigura atât imprimeriilor cât şi furnizorilor drumul spre prosperitate.
Raportul complet în limba engleză va fi lansat până la sfârşitul lunii septembrie 2022 şi va fi disponibil pentru vânzare pe www.drupa.com
Rezumatul va fi disponibil gratuit în germană, engleză, franceză, portugheză, spaniolă, rusă şi chineză.