Cover Story:
"7 echipamente Xerox Versant 80 Press vândute în 40 de zile" Interviu cu Gabriel Pantelimon -
C.E.O. XEROX România realizat de Virgiliu Hodorogea
Virgiliu Hodorogea: Suntem la cea mai deosebită lansare de echipamente digitale care s-a realizat în România în ultimii ani şi nu spun acest lucru doar ca să fie un reportaj frumos, ci este chiar realitatea.
Xerox, după 45 de ani, este lider de calitate pe piaţa de print digital şi a reuşit să facă o prezentare absolut deosebită, în cea mai înaltă clădirea a Bucureştiului Sky Tower.
Aici la etajul 34 de unde vedem o superbă panoramă a oraşului şi aşteptăm câteva cuvinte de la domnul director general Gabriel Pantelimon legate de vârful de gamă de la Xerox prezentat astăzi.
C.E.O. Gabriel Pantelimon:Bună ziua. Mulţumesc pentru participare. Mă bucur că este public numeros astăzi, la lansarea acestui echipament Xerox Versant 80 Press. Cum spuneam şi în cuvântul de deschidere, am vrut să avem un eveniment special pentru acest produs în primul rând pentru că îndustria de artă grafică, cum o numim noi, este în creştere şi sunt absolut convins că după ani grei industria îşi revine şi începe uşor, uşor să crească aşa cum şi la nivel global se întâmplă, iar toate tendinţele sunt că volumele vor creşte, în special cele color, în următorii ani.
În al doilea rând pentru că suntem cei care am inovat foarte mult în acest domeniu, în special în ceea ce înseamnă echipamentele de producţie şi în ceea ce înseamnă productivitatea. Suntem cei care întotdeauna am venit cu ceva nou în piaţă. Suntem, cum spuneaţi şi dumneavoastră, lideri de piaţă nu numai în calitate aş spune chiar şi în cantitate dacă ne referim la numărul de produse vândute în piaţa din România.
Şi nu în ultimul rând pentru că acest produs Xerox Versant 80 se potriveşte de minune cu ceea ce se întâmplă în viaţa de zi cu zi, atât la tipografii cât şi la clienţii finali. Volumele şi productivitatea sunt exact potrivite pentru acest echipament.
Virgiliu Hodorogea: Voi puncta în mod deosebit un pasaj din discursul dumneavoastră de la această lansare. Practic, aţi spus că aţi vândut anul trecut între 8 şi 10 echipamente de înaltă calitate în România, deci tot anul 2014, iar în luna a patra şi a cincia din 2015 aţi vândut deja 7 echipamente Xerox Versant 80 Press.
Acest fapt îmi confirmă un lucru pe care mi l-au spus agenţiile de publicitate la un eveniment privat, “Noaptea Agenţiilor de Publicitate”, şi anume că se caută printurile de calitate în clipa de faţă şi nu printul ieftin. Vorbim de segmentul care întotdeauna s-a adresat unei pieţe de înaltă ţinută, agenţiile de publicitate care lucrează cu marile brand-uri, cu marile corporaţii. Am să vă rog să faceţi un scurt comentariu despre aceste echipamente, cum au fost vândute şi cum au fost primite în România, calitatea la care se printează cu ele în acest moment. C.E.O. Gabriel Pantelimon: Bineînţeles că dacă vorbim de cele 6-7 produse vândute anul trecut ne referim numai la această gamă de produs, la acest segment, nu la totalul echipamentelor vândute.
Din punctul nostru de vedere, la tot ce ţine de portofoliul de artă grafică nu există diferenţe de calitate. Deci, toate produsele Xerox pentru artă grafică sunt din punct de vedere al calităţii la cel mai înalt nivel. Noi ne refeream strict la segmentul de productivitate de 70-80 de pagini color, pentru că avem produsele de 150 de pagini din care am vândut anul trecut, avem produsele de 100 de pagini din care am vândut anul trecut şi aici vorbesc simplificat, ca să simplificăm un pic lucrurile pentru că soluţiile sunt complexe.
Virgiliu Hodorogea: Este vorba de echipamentele care printează 70 de pagini/minut dar la o calitate foto. C.E.O. Gabriel Pantelimon: Să spunem o calitate foto. Ar fi frumos să preluăm acest concept de rezoluţie HD.
Dacă tot folosim Hight Definition acum în audio, video, tv şi aşa mai departe, introducem şi noi acest concept de Hight Definition în ceea ce înseamnă printul de calitate. 1200x1200 /10 biţi, adică 2400x2400dpi la imprimare reprezintă o calitate HD.
Din punct de vedere al procesului de vânzare, cum de am vândut într-un timp aşa de scurt pentru că de fapt, probabil, acesta este subiectul întrebării. Bineînţeles că noi pregătim această lansare de ceva timp, în permanenţă stăm în contact cu clienţii noştri şi lucrăm la diverse proiecte de vânzări.
Astfel de maşini nu se vând de azi pe mâine. Nu mă duc la un client şi îi spun că lansez un produs şi el spune “extraordinar, o să-l cumpăr”. Deci, sunt cicluri de vânzare care durează între 3-12 luni de zile. De fapt acesta este obiectivul nostru şi anume să stăm cât mai aproape de clienţii noştri, portofoliul se reînoieşte, apar produse noi şi la momentul oportun, în funcţie de nevoile clientului, de bugete, de volume şi aşa mai departe, venim cu produsul. S-a nimerit ca această lansare să se potrivească foarte bine cu nişte proiecte pe care le aveam deja în derulare (pay time), cum se spune în lumea vânzărilor.
Virgiliu Hodorogea: Putem spune că se simţea nevoia unui astfel de echipament pe piaţă din România? C.E.O. Gabriel Pantelimon: Eu spun că în această gamă noi ridicăm acum un pic standardul atât din punct de vedere al productivităţii pentru că până acum noi aveam maşină la 70 pagini/minut şi competiţia era în aceeaşi zonă, ridicând ştacheta şi din punct de vedere al calităţii printului.
Asta facem - venim cu un produs pe ceea ce deja înseamnă un segment destul de dinamic în piaţă şi covârşitor aş spune, majoritar în ceea ce înseamnă artă grafică, dar venim cu calitate şi cu o productivitate mai bune, dar şi cu un preţ mai bun, aşa cum s-a menţionat aici.
Deşi dumneavoastră aţi comentat că lumea cere în deoosebi calitate şi nu neapărat se orientează în momentul acesta exclusiv spre preţul cel mai mic, este o veste bună pentru noi, dar noi l-am şi poziţionat foarte bine din punct de vedere al preţului, tocmai pentru că “fiind un produs vârf de gamă şi nou” vrem să acaparăm cât mai multă cotă de piaţă.
Este natural ca având un produs nou, cu specificaţii noi, să ataci piaţa şi să vinzi cât mai mult, ceea ce cum spuneaţi s-a şi întâmplat - în ultimele două luni am vândut 7 produse ceea ce înseamnă că lucrurile merg bine şi produsul este primit bine de către clienţi. La bază, încă odată spun, nu stă broşura. Nimeni nu mai vinde cu broşura.
La bază stă demo-ul în showroom şi s-a spus de nenumărate ori aici către invitaţii noştri - vă aşteptăm în showroom, vă aşteptăm cu aplicaţiile dumneavoastră, vă aşteptăm să daţi teste şi să vă convingeţi singuri. Eu sunt absolut convins că în momentul în care cineva compară tehnologiile şi vine şi dă print la Xerox şi se duce şi dă print şi la ceilalţi jucători din piaţă va putea lua o decizie într-adevăr în cunoştinţă de cauză şi nu bazat pe vorbe, pe broşuri. Cel mai bine este să vezi, să-ţi aduci aplicaţiile tale şi să testezi.
Virgiliu Hodorogea: Vă mulţumesc foarte mult pentru acest scurt interviu, vom lua câteva cuvinte şi de la domnul Răzvan Corcodel, care este specialistul dumenavoastră pe vânzări, pentru că dorim să ne prezinte succint cele două scanere care sunt în inima maşinii şi noul tip de toner. Practic, acestea sunt cele două noutăţi tehnice pe care dorim să le prezinte domnul Răzvan Corcodel.
Domnule director general Gabriel Pantelimon vă mulţumesc încă odată pentru acest interviu şi vă doresc vânzări nu doar bune ci spectaculoase în România. C.E.O. Gabriel Pantelimon: La fel şi firmei dumneavoastră. Vă mulţumesc mult de tot.