ALGERNON 25 de ani de excelenţă
Interviu cu Dan Caloian, Daniela Mitrea şi Adrian Ghinguleac realizat de Virgiliu Hodorogea
Algernon, lider de piaţă în domeniul foliilor destinate atât publicităţii indoor cât şi outdoor este cu siguranţă cea mai cunoscută firmă din România în acest domeniu.
Şi aceasta nu doar pentru faptul că activează pe piaţă de un sfert de veac, ci mai cu seamă datorită calităţii materialelor pe care le-a distribuit în toţi aceşti ani, dar şi datorită unui permanent dialog cu clienţii, a unei permanente consilieri despre cele mai noi soluţii şi materiale apărute pe piaţa de profil la nivel mondial, precum şi datorită prezentărilor susţinute de invitaţi din străinătate - specialişti în design, care au avut ca scop promovarea şi în România a ultimelor trenduri în design.
Toate aceste acţiuni s-au desfăşurat constant timp de 25 de ani în cadrul firmei Algernon, atât la sediul firmei din Bucureşti, cât şi în ţară în cadrul unor seminarii şi workshop-uri.
Dar despre începuturile acestei activităţi care s-a dezvoltat timp de un sfert de secol îl voi ruga să deschidă dialogul nostru pe iniţiatorul firmei Algernon, dl. Dan Caloian, acţionarul principal al companiei. În primul rând vă rog să ne faceţi o succintă descriere a pieţei de publicitate indoor-outdoor din România de acum 25 de ani, care a coincis practic cu începuturile economiei de piaţă din România. Cum au fost acei ani 1993-2000 pentru firma Algernon?
Dl. Dan Caloian: În momentul în care ne-am început activitatea, piaţa era la început, ca în toate domeniile. Recunosc că nu ştiam ce ne aşteaptă nici măcar în următoarea zi, nu aveam definite planuri şi nicio “strategie”.
Am început să distribuim materiale la solicitarea expresă a unui client – unul din primii importatori Skoda - care îşi dorea ca folia verde cu care erau inscripţionate reclamele şi maşinile să aibă aceeaşi nuanţă de fiecare dată când cumpăra. Azi pare ceva banal, însă atunci fiecare folosea ce găsea şi nici nu prea găseai.
Am căutat un funizor în Ungaria care să garanteze o minimă continuitate, însă şi ei erau atunci doar la început.
În 1994 m-am întâlnit la o expoziţie în Budapesta cu aproape toţi producătorii de folii şi doar cei de la Orafol au fost interesaţi să le distribuim produsele în România. Restul este istorie.
Cum au fost anii 1993-2000? Grei, nici nu mai ştiu cum am trecut de respectiva perioadă.
Cum aţi reuşit pe parcursul primilor ani de activitate, să selectaţi oamenii pentru a crea o echipă competitivă, mai ales că atunci, în acei ani, economia de piaţă era o mare necunoscută pentru toată lumea din ţara noastră?
Economia “cu privaţi” din România, pentru că atunci exista şi o luptă cu prejudecăţile, trebuie să recunoaştem că nu a fost deloc uşoară, iar un răspuns la această întrebare voi aştepta imediat şi de la doamna Daniela Mitrea pe care eu am cunoscut-o la firma Dumneavoastră acum 20 de ani şi sunt convins că mai sunt şi alte persoane care au fost prezente timp îndelungat în echipa Algernon. Dl. Dan Caloian: Răpunsul este simplu, nu am avut criterii de selecţie. Am angajat pe bază de recomandări ale prietenilor, ale celor care erau deja angajaţi, din familiile lor, sau prin anunţuri în ziare.
Singura excepţie au constituit-o şoferii pe care îi angajam doar dacă erau posesori de Dacia Break întrucât Algernon a fost prima firmă din domeniu care a livrat materialele la clienţi.
Aşa cum am spus în finalul precedentei întrebări, doamna Daniela Mitrea este, de asemenea, una dintre persoanele care practic se identifică cu firma Algernon chiar de la începuturi, la majoritatea - evenimentelor proprii - târguri - seminarii - a fost şi este o prezenţă permanentă, aşadar am să vă rog să ne prezentaţi şi dumneavoastră care consideraţi că au fost cele mai importante momente din viaţa şi istoria firmei Algernon în aceşti 25 de ani.
D-na Daniela Mitrea: Algernon a fost prima mea experienţă cu o companie “privată”, era în vara anului 1994 şi trebuie să mărturisesc că nu ştiam cum să abordez situaţia. Prima mea provocare a fost să reuşesc să fac distincţia dintre firmă, ca personalitate juridică (nu ştiam la momentul respectiv ce înseamnă acest termen) şi persoana fizică, a fost o experienţă interesantă…
Am realizat în scurt timp (a fost ca un duş rece ) că pentru a ne putea susţine, noi şi numai noi trebuia să facem ca lucrurile să se mişte, nu venea nimeni să ne aducă clienţi la uşă şi să ne plătească salariile.
Ţin minte că la început nu aveam un program de lucru cu clienţii. Programul nostru începea dimineaţa la ora 08:00 sau 08:30 şi se termina seara târziu, atunci când telefonul nu mai suna. Pe vremea aceea nu existau telefoane mobile, iar noi aveam doar un sigur telefon fix în tot sediul, parcă îl văd şi acum, un telefon galben, cu disc de care aveam cea mai mare grijă.
Ne era greu să mergem acasă şi să ne dezlipim de telefon de teamă ca nu cumva să sune iar noi să nu fim acolo să răspundem.
La început nu ştiam nimic despre domeniul producţiei publicitare, despre folii adezive şi nici despre cum se folosesc acestea. Ţin minte şi îmi vine să râd de fiecare dată, că termenul de “ablosbar” care înseamnă “adeziv repoziţionabil” mi l-a explicat şi clarificat o clientă care avea experienţă cu foliile adezive. Deci vă daţi seama, clienţii ştiau mult mai multe decât noi.
Atunci am realizat că trebuie să învăţăm continuu, să ne specializăm şi să fim la curent tot timpul cu noile tehnologii astfel încât să fim de un real ajutor pentru clienţii noştri şi nu să-i încurcăm.
În timp, lucrurile s-au aşezat şi au evoluat într-o direcţie de care azi suntem foarte mândri. Am construit brandul Algernon cu grijă şi pasiune, cărămidă cu cărămidă şi nu ne-am lăsat loviţi de obstacolele care ne-au ieşit în cale. Cred că succesul nostru se datorează faptului că suntem originali, că am fost deschişi întotdeauna la nou şi am înţeles că pentru a merge mai departe trebuie să fim întotdeauna cu un pas înainte.
Pentru mine Algernon face parte din fiinţa mea şi sper să pot contribui la succesul acesteia şi pe mai departe, cât mai mult timp cu putinţă.
Despre ultimii ani, putem spune că au fost cu mult mai dificili datorită crizei economice din 2007-2008 care practic a pus la pământ foarte multe firme în acei ani şi îi voi solicita d-lui Adrian Ghinguleac să ne facă o prezentare a evoluţiei pieţei de profil şi a măsurilor pe care le-a pus în practică în aceşti ani alături de întreaga echipă de conducere, astfel încât să putem vorbi astăzi de o continuă evoluţie ascendentă pentru compania Algernon.
Dl. Adrian Ghinguleac: Într-adevăr perioada imediat urmatoare anului 2008 a fost dificilă pentru toată industria de publicitate din România şi nu numai. Prima măsură pe care am luat-o când am venit la conducerea firmei a fost să creez o echipă competitivă care să ne ajute în îndeplinirea obiectivelor strategice.
Nu a fost deloc uşor, dar faptul că avem o echipă unită şi dedicată 100% clientului ne-a ajutat să trecem mai uşor peste perioada dificilă şi să fim mai buni în fiecare an.
Din punctul meu de vedere, oamenii fac diferenţa în orice business şi din acest motiv selectăm cu mare atenţie noii colegi pe care îi instruim foarte bine atât în ţară cât şi în străinatate.
Domnule Ghinguleac, piaţa de publicitate din România este foarte competitivă. Ne puteţi spune care sunt diferenţiatorii Algernon? Dl. Adrian Ghinguleac: În primul rând aş menţiona valoarea echipei. Toţi colegii mei sunt implicaţi, dedicaţi în jobul lor şi pun pasiune în tot ceea ce fac. Cu toţii urmărim să avem clienţi mulţumiţi.
În al doilea rând aş menţiona calitatea produselor comercializate de Algernon. Reprezentăm în România doar branduri europene de top pentru industria de publicitate.
Orafol, Siser sau Folex sunt producători mondiali de renume cunoscuţi de toţi producătorii de publicitate.
Totodată, aş menţiona capacitatea de stocare.
Materialele depozitate în cele 2 depozite cu o suprafaţă de peste 2.500 metri pătraţi ne ajută să furnizăm clienţilor ceea ce au nevoie şi când au nevoie.
Lista ar putea continua cu mulţi alţi diferenţiatori, dar mă opresc la unul foarte important într-o perioadă cu fluctuaţii ale leului în raport cu euro: Algernon facturează doar la cursul oficial BNR.
Ce acţiuni importante aţi pregătit în această toamnă pentru clienţii Algernon? Dl. Adrian Ghinguleac: Datorită faptului că în octombrie împlinim 25 de ani de existenţă pe piaţa românească, pot spune că toamna aceasta este una plină de investiţii şi surprize plăcute pentru clienţii noştri.
În septembrie am participat la târgul Digital Textil unde am prezentat ultimele noutăţi în materie de folii de termotransfer produse de SISER.
A fost un real succes şi cu această ocazie am stabilit câteva contacte importante cu parteneri din industria de fashion.
În octombrie vom participa la SAB unde vom prezenta ultimele noutăţi în materie de folii pentru tunning auto.
Tot la SAB, vom organiza o nouă ediţie a concursului COLANTORUL ANULUI, unde vom pune la bătaie multe surprize pentru concurenţii noştri.
Iar în noiembrie, ne vom invita partenerii la concertul susţinut de formaţia Bere Gratis la Sala Palatului pentru a sărbători împreună împlinirea celor 25 de ani.
La final, aveţi un cuvânt de transmis clienţilor şi partenerilor Algernon? Dl. Adrian Ghinguleac:Aş vrea să le spun tuturor - MULŢUMESC!
Algernon îşi propune să fie partener pentru excelenţă pentru fiecare client indiferent de mărimea lui şi fără sprijinul lor nu am fi ajuns aici.