2019 Anul Cărţii a debutat cu o conferinţă naţională
dedicată profesioniştilor în comunicare din editurile româneşti
2019 - Anul Cartii in Romania - - - Lumea Tiparului / Printing World in Romania - 2019
Pe data de 17 ianuarie 2019, a avut loc la Salonul de Carte „Luceafărul” din Bucureşti (Bulevardul Unirii nr. 10) prima conferinţă naţională dedicată profesioniştilor în comunicare din editurile româneşti.
Conferinţa a reunit specialişti în comunicare din numeroase edituri autohtone, generând un real schimb de experienţă în dorinţa creării unui cadru profesionist şi dinamic în care angajaţii departamentelor de comunicare să poată relaţiona şi să vină cu idei noi în domeniu.
Evenimentul le-a oferit celor prezenţi ocazia de a participa şi de a intra într-un dialog real pe marginea unor prezentări susţinute de profesionişti din sfere care se intersectează cu domeniul publishingului de carte, explorând tematici precum:
- relaţia consultantului în comunicare cu media;
- relaţia cu distribuitorii;
- noile provocări aduse de digital şi de noile tendinţe în graphic design.
Iniţiatorul proiectului a fost Headsome Communication, agenţie de comunicare specializată în dezvoltarea de proiecte dedicate sferei culturii scrise, evenimentul fiind realizat în parteneriat cu Asociaţia Editorilor din România şi Compania de Librării Bucureşti, cu sprijinul Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale.
«Pe piata de carte autohtonă, comunitatea oamenilor de comunicare din edituri este una care însumează puţini membri, despre care se vorbeşte foarte rar şi care se împarte identitar între cele două lumi la care se raportează – cea a oamenilor de cultură şi cea a consultanţilor în comunicare – de multe ori fără să aibă senzaţia că aparţin cu „acte în regulă” vreuneia dintre ele.
Sunt oameni veniţi în departamentele de comunicare din edituri dinspre cele mai variate specializări universitare - Litere, Limbi Străine, Istorie, Jurnalism şi ştiinţele Comunicării - şi care, odată ajunşi aici, ajung să lucreze după fişe de post care, în 2018, păstrează destul de puţine elemente comune de la o instituţie la alta. Avem convingerea că, în portofoliul de evenimente ale Anului Cărţii în România, proiectul gândit de noi poate fi un semn de încurajare pentru toţi cei implicaţi în promovarea produselor editoriale, o ocazie de a se cunoaşte şi de a pune bazele unor proiecte viitoare.
Succesul cărţilor pe piaţa de carte din România este legat şi de succesul acţiunilor de promovare.» (Headsome Communication)
Organizatorii îşi propun ca, după acest proiect-pilot, să dezvolte şi alte proiecte dedicate profesioniştilor în comunicare din edituri, la care să poată fi invita\i specialişti din străinătate şi specialişti de comunicare din alte domenii.
Despre organizator: Headsome Communication este prima agenţie de comunicare din România dedicată proiectelor de promovare a lecturii. Frankfurter Buchmesse, Goethe-Institut, Centrul Ceh, Ambasada Israelului în România, Ambasada Statelor Unite ale Americii în România, Ambasada Suediei, British Council, Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti, Fundaţia Traduki, Colegiul Noua Europă, Universitatea din Bucureşti, Compania de Librării Bucureşti, Muzeul Naţional al Literaturii Române, EUNIC, Asociaţia Editorilor din Româniase află pe lista instituţiilor pentru care Headsome Communication a imaginat campanii de comunicare de-a lungul celor cinci ani de la lansare.
De asemenea, Headsome Communmication a iniţiat proiecte proprii, precum Festivalul Internaţional de Literatură de la Timişoara sau Gala Industriei de Carte "Bun de Tipar".
Echipa le reuneşte pe Oana Boca Stănescu (fondatoare, consultat în comunicare, cu o experienţă de 16 ani în promovarea de carte şi cercetăror în domeniul literaturii digitale) şi Ioana Gruenwald (manager de proiecte, cu o experienţă bogată în diverse domenii ale pieţei de carte româneşti şi străine).
2019 - Anul Cartii in Romania - - - Lumea Tiparului / Printing World in Romania - 2019
Pentru informaţii detaliate: Ioana Gruenwald, Manager
Mai multe informaţii pe: www.headsome.ro