Logos Corporate investeşte în echipamente cu înaltă tehnologie pentru a oferii servicii de print publicitar la calitate şi viteză imbatabile Interviu cu Laurenţiu Mihaiu
realizat de Virgiliu Hodorogea
Suntem la firma Logos Corporate cu domnul director general Laurenţiu Mihaiu care ne face o succintă prezentare a celor mai importante achiziţii de echipamente care au condus la poziţionarea firmei în topul preferinţelor celor mai importanţi jucători de pe piaţa publicitară din România.
Laurenţiu Mihaiu: Am achiziţionat o serie de echipamente prin accesarea Fondurilor Europene din cadrul programului de sprijinire a Creşterii Competitivităţii Economice, achiziţie ce s-a desfăşurat în baza unei licitaţii la care câştigătoare a fost desemnată firma Mons Medius Investments, respectiv ETS.
Am achiziţionat cinci echipamente deosebit de performante, dar momentan vorbim doar de 3 dintre aceste echipamente, respectiv un cutter Zund, un routter MultiCam şi un Agfa HDC.
Atât echipamentul Agfa HDC cât şi celelalte două echipamente sunt echipamente de înaltă performanţă, extrem de robuste în exploatare, cu viteze de lucru medii spre înalte. Spre exemplu Agfa HDC printeaza cu o claritate a imaginii imprimate foarte apropiată de calitatea imaginii offset. Echipamentul printează atât roll-to-roll cât şi flatbed, cu rezoluţii de până la 1200dpi reali şi nu aşa cum se întâmplă să spună unii mari producători “1200dpi vizibili”.
Agfa HDC este un echipament cu o funcţionare bună, puţin sensibil, având o viteză de printare foarte bună.
Vorbind despre cutterul Zund, consider că acesta este un echipament care ar trebui să nu lipsească nimănui din portofoliul de echipamente, deoarece acesta nu-ţi creează sub nicio formă probleme în exploatare, funcţionând 24 ore din 24 fără să-ţi afecteze într-un fel sau altul, prin supraîncălzire sau din cauza softului, materialele pe care le debitează şi le finisează.
La fel pot spune şi despre routterul MultiCam. Acesta este un routter cu o putere mare a motorului de debitare, putând debita MDF-uri, plăci acrilice, PVC-uri şi, de asemenea, poate debita toate formele de materiale care se utilizează în industria publicitară, la viteză foarte mare şi cu o acurateţe impecabilă.
Virgiliu Hodorogea: Ne aflăm într-o perioadă nu tocmai propice în domeniul producţiei publicitare, criza economico-financiară continuând şi în România ca de altfel peste tot în lume, dar în schimb, la Logos Corporate, datorită calităţii serviciilor prestate, parcă nici nu se simte această situaţie, dumneavoastră continuând să printaţi pentru foarte mulţi clienţi. Aveţi în vedere noi planuri de extindere a suprafeţelor de producţie precum şi achiziţionarea de noi echipamente? Laurenţiu Mihaiu: La ora actuală avem 3.600mp capacitate de producţie, iar în următorii 2 ani de zile vom mări suprafaţa cu încă 4.400mp, închizând astfel toată partea investiţională destinată suprafeţelor de producţie.
Ca şi achiziţii de echipamente, continuăm să investim pentru că piaţa cere acest lucru. Piaţa cere acum o viteză de reacţie foarte mare. Vom mai achiziţiona echipamente de finisare, respectiv încă un cutter Zund, şi suntem în discuţii avansate pentru soluţii tehnice pe partea de printare digitală a cartoanelor, pentru echipamente cu viteze foarte mari şi cu costuri de exploatare foarte apropiate de cele din piaţa offset.
Această investiţie o să mai dureze ceva timp şi vom vedea, de asemenea, evolutia pietei de profil. La ora actuală suntem bine poziţionaţi pe piaţa producţiei publicitare şi singura investiţie pe care o vom mai face in acest an va fi pentru inca un echipament de finisaj Zund, aşa cum am menţionat, dar şi pentru alte câteva echipamente care nu sunt atât de important de prezentat, dar care sunt foarte importante pentru noi.
Virgiliu Hodorogea: După târgul de la drupa 2012, am înţeles dintr-o altă discuţie cu dumneavoastră că
vă gândiţi la achiziţionarea unor echipamente de ultimă generaţie Landa. Aţi luat în calcul exact momentul lansării acestor echipamente pe piaţa mondială?
Laurenţiu Mihaiu: Când vor definitivate echipamentele şi le vor pune pe piaţă vom fi interesaţi să cumpărăm un echipament Landa, pentru că digitalul deja bate sau începe să bată absolut orice alt gen de print. Digitalul perseverează, în timp ce toate celelalte au rămas la un nivel puţin inferior digitalului. Cu un simplu click poţi să printezi la o calitate şi o viteză imbatabilă comparativ cu toate celelalte
forme de imprimare. Suntem interesati sa achiziţionam un echipament Landa cu cel mai mare format care îl vor avea ei, iar din câte am înţeles în 2014 vor fi deja echipamente Landa disponibile pe piaţă. Până atunci investiţiile noastre vor fi sporadice şi precaute.
Virgiliu Hodorogea: Eu vă doresc ca aici, la Logos Corporate, să printeze primul echipament Landa din România. Vă mulţumesc foarte mult pentru interviu. Laurenţiu Mihaiu: Cu multă plăcere.