Lumea Tiparului / Printing World in Romania - Euroxpo 2019
“All about visual communication” EUROEXPO Fairs vine în toamna anului 2019 cu un concept unic pe piaţa târgurilor de business din România
Interviu cu Camelia Buda realizat de Virgiliu Hodorogea Virgiliu Hodorogea: Bună ziua, doamna Camelia Buda, toamna acestui an ne aduce pentru prima dată în paralel 2 grupări de târguri organizate de EUROEXPO Fairs, prin firma condusă de dumneavoastră.
Vă propun să începem interviul nostru cu o succintă prezentare a dumneavoastră, pentru a evidenţia noutăţile pe care le-aţi pregătit - atât seminarii cât şi evenimente - mai întâi pentru prima grupare de târguri, cea din octombrie - PRINT&SIGN, DIGITAL SIGNAGE Show şi Corporate Gifts Show. Camelia Buda: Anul acesta, EUROEXPO Fairs vine cu un concept unic pe piaţa târgurilor de business din România: sub umbrela “All about visual communication”, astfel le punem la dispoziţie vizitatorilor – în acelaşi timp şi în acelaşi loc -
3 expoziţii,4 evenimente atrăgătoare şi 550 de branduri locale şi internaţionale reunite în cadrul PRINT&SIGN,târg de tipar digital şi semnalistică apreciat în Europa de Sud-Est,DIGITAL SIGNAGE Show, expoziţie dedicată display-urilor şi tehnologiilor interactive şi CORPORATE GIFTS Show, care este singura expoziţie din România dedicată industriei de obiecte promoţionale.
Fiecare târg B2B prezintă inovaţii de ultimă oră şi lansări de produs, pe care vizitatorii le pot vedea LIVE în România doar o dată la doi ani. Astfel, timp de 4 zile, între 9 şi 12 octombrie, pavilionul B1 de la Romexpo se transformă în cea mai mare platformă de networking din regiune pentru industria tiparului digital, a promoţionalelor şi semnalisticii digitale.
Am creat acest concept din dorinţa de a provoca publicul avizat să descopere la propriu cele mai tari soluţii de comunicare vizuală pentru brandul pe care îl reprezintă. Pentru că uneori trebuie să atingi lucrurile, ca să iei decizia finală în procesul de achiziţie.
Şi nu există niciun alt loc mai potrivit pentru examinarea echipamentelor de print digital la scara completă – fizic şi în acţiune –, astfel încât să poţi găsi soluţii la provocările din lanţul de producţie, în afară de cele trei târguri tematice din octombrie.
Fiecare târg vine, apoi, cu conferinţe tematice, care se bucură de prezenţa unor nume sonore la nivel european şi prestigioşi speakeri locali: Mark Jarvis (Managing Director WtiN), Massimiliano Celeri (Business Development Manager Efi Reggiani), Dio Boaca (director general Phoenix Media), liderul mondial MidOcean, Andra Dănăilă (General Manager Update Advertising), Ioan Balasa (Director General Mons Medius Investments) şi alţii.
Cei mai buni specialişti la nivel mondial vin la Bucureşti să dea ora exactă în materie de comunicare vizuală şi tipar digital, în cadrul celor 5 conferinţe tematice care se desfăşoară pe toată perioada târgurilor: Conferinţa PrintTex, Conferinta Digital Signage, Conferinta MidOcean, Întâlnirea ATT şi “Print Your Interior”.
Va fi o adevarată desfăşurare de forţe de-a lungul celor patru zile de expoziţii, de care vor beneficia toţi cei care îşi doresc să fie la curent cu ultimele inovaţii tehnologice din industriile de print, digital signage şi promoţionale.
Virgiliu Hodorogea: Ce noutăţi şi proiecte imediate sau de perspectivă se mai află pe agenda prioritara EUROEXPO Fairs pentru perioada 2019-2020, prin care doriţi să creşteţi interesul expozanţilor şi vizitatorilor pentru târgurile dedicate printului şi semnalisticii astfel încât interesul pentru aceste domenii de activitate să rămână constant şi în anii urmatori? Camelia Buda:PRINT&SIGN a ajuns deja la ediţiaa 15-a, o ediţie aniversară, căreia ne-am dorit să-i acordăm atenţia cuvenită. Sub sloganul “Tipar digital pe orice suport”, anul acesta oferim publicului infinite posibilităţi de a utiliza tiparul digital.
Şi vorbim aici de tipar digital pe textile (cu aplicaţii în fashion, home & deco şi sportswear), de tipar digital industrial (cu inovaţii pentru industria de băuturi şi cosmetice, industria de electronice şi electrocasnice, în automotive, mobilă şi decoraţiuni),
de tipar digital pentru publicitate (cu aplicatii in outdoor, indoor, tipar comercial şi packaging, personalizare promoţionale)
şi chiar de 3D printing, care oferă soluţii pentru retail, publicitate, arhitectură, design, fashion şi chiar anumite sectoare din medicină.
Toate obiectele realizate cu ajutorul tiparului digital devin captivante la final, reuşind să transforme banalul în deosebit.
Şi tocmai pentru că vizitatorii îşi doresc să vadă produsul finit, mai exact care este larga aplicabilitate a tiparului digital, anul acesta le-am pregătit un spaţiu special amenajat – “Print Your Interior”- unde vor găsi toate tipurile de materiale pe care se poate imprima digital, precum şi obiecte şi mostre imprimate.
Tiparul digital pe orice suport, semnalistica, obiectele promoţionale, digital signage şi ambalajele inovative – toate oferă oricărui specialist soluţii pentru comunicare vizuala 360°,
iarPRINT&SIGN reuneşte toate domeniile care compun comunicarea vizuală.
Pentru că un lucru este clar: comunicarea vizuală stimulează toate simţurile, farmecă, uimeşte, iar efectele durează un timp îndelungat.
Acestea sunt, dacă vreţi, doar câteva motive pentru care arhitecţii, designerii, producătorii şi furnizorii de mobilă şi echipamente, constructorii de standuri, agenţiile de publicitate şi marketerii merită să viziteze fiecare ediţie a PRINT&SIGN.
Virgiliu Hodorogea: PACK Show, alături de ExpoSHOP, revin în această toamnă cu desfăşurarea în luna noiembrie, bineînţeles alături de clasicele târguri INDAGRA, Indagra Food şi Carnexpo, într-un parteneriat deja consacrat alături de ROMEXPO SA. Care vor fi principalele noutăţi (seminarii şi alte evenimente corporate) pe care le veţi organiza în cadrul grupării de târguri dedicate ambalajelor şi pieţei alimentare din luna noiembrie? Camelia Buda: Anul acesta ne-am dorit o schimbare pentru Pack Show, singura platformă care aduce întregul spectru de furnizori ai industriei de ambalaje pentru Europa de Sud-Est.
Pentru că au existat solicitări la ediţiile anterioare din partea multor expozanţi de a organiza expoziţia de packaging împreună cu Indagra, am decis ca Pack Show 2019 să se desfăşoare în paralel cu alte trei târguri de anvergură:INDAGRA,
INDAGRA FOOD & CARNEXPO şi EXPO DRINK.
Astfel, fiecare vizitator care activează în industria cărnii, industria alimentară şi a băuturilor, industria farma şi cosmetică, dar şi din agricultură, viticultură şi zootehnie, poate deveni un client fidel pentru expozanţii Pack Show. Iar noi, prin alăturarea acestor târguri, le oferim ocazia să se cunoască!
Cât despre noutăţile acestei ediţii, putem menţiona faptul că anul acesta ne bucurăm de participarea pentru prima dată la Pack Show a 50 de companii din industrie, ceea ce reprezintă o recunoaştere a notorietăţii acestui targ.
O altă recunoaştere vine din partea companiei Esquisite (unul din principalii producători români de echipamente pentru industria de ambalare) care a decis să prezinte în premieră absolută la Pack Show – direct de pe linia de producţie – cea mai nouă linie de îmbuteliere lichide vâscoase.
Merită menţionată, apoi, prezenţa în număr mare a ţărilor expozante la târg: Bulgaria, China, Grecia, Italia, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Slovenia, Turcia, Ucraina şi, bineînţeles, România.
Şi nu în ultimul rând, numărul mare de inovaţii în ambalaje biodegradabile, carton bio, bag-in-box, ambalaje pentru industria farmaceutică, ambalaje din lemn, linii de ambalare etc. Expo Shop, cel mai aşteptat eveniment dedicat industriei de retail din România, care se va desfăşura anul acesta între
9 şi 11 octombrie, în pavilionul C1 de la Romexpo, vine la rândul său cu o premieră: Conferinţa Francize la Raft, organizată în parteneriat cu PROFIT System România, care include dezbateri, studii de caz, prezentări de produs, dar şi discuţii deschise cu francizorii. Păstram tradiţia şi continuăm şi anul acesta cu Conferinţa Expo Shop – Future Retail Solutions, realizată în parteneriat cu revista Retail-FMCG.ro.
Pe lângă acestea, Expo Shop vine cu inovaţii în domeniul mobilierului de magazine, echipamente şi soluţii inteligente de cash management, echipamente fiscale ultraperformante, sisteme POS de ultimă generaţie, primul sistem PUSHER din lume adaptabil pentru orice tip de produs şi multe altele.